איך המשטרה מתייחסת כיום לטלגראס?

כחודשיים לאחר התפצצות פרשת הטלגראס, ומעצר של בכירי ומנהלי הרשת, מעניין לראות, כיצד המשטרה מתייחסת כיום לכל הרשת החברתית, המעניקה מקלט לסוחרי הסמים ולמשתמשי הסמים. לפי עורך דין לענייני סמים שגיא זני, "המשטרה רואה את הטלגראס כמטרה עליונה במיגור תופעת הסחר והשימוש בסמים. היא תמשיך ותחתור למגע עם מנהלי הרשת, והיא רואה ברשת ארגון פשע. כיוון שהיא כה גדולה, המשטרה מחפשת גם את דרג המנהלים הזוטר, כלומר אלו שמוגדרים כסוחרים בינוניים".

עו"ד פלילי לקטינים שגיא זני אומר כי "סוכנים סמויים נמצאים ברשת הטלגראס, ותפקידם לאתר את הסוחרים, אך גם לזמן לחקירות את אותם משתמשים קלים, שרק רכשו פעמים אחדות. במהלך החקירה, המשטרה תנסה לקחת את המכשירים הסלולריים של הרוכשים, כדי לנסות להבין מי מכר להם ואיך".

"ישנם גם מבצעים של המשטרה, שבה קובעים עם הסוחרים בגינה ציבורית, ועורכים להם מארבים. בכך, ניתן לחשוף מאחורי השמות הבדויים בטלגראס, ומי הם באמת אותם אנשים וסוחרים בפועל. הסוכן הסמוי חובר ללקוח שקובע עם הסוחר, והשניים מאתרים את הסוחר לפי פרטי הלבוש שהוא סיפק. כאשר נוצר המפגש, השוטרים עוצרים את הסוחר. המשטרה מנסה להילחם בטלגראס, גם בדרג הבכיר וגם בדרג הביניים, כיוון שעוד ועוד קטינים נופלים ברשת הזו. הסכנות בטלגראס גבוהות – הן עקב מעצר של המשטרה בעקבות הפעלת סוכנים סמויים, והן עקב שיתוף פעולה עם גורמים עבריינים, המרבים לפעול ברשת הזו", מציין עו"ד פלילי שגיא זני.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא: