אודות

עורך דין פלילי שגיא זני הוא עורך דין עצמאי משנת 2008, המלווה חשודים ונאשמים בעבירות פליליות ומייצגם בפני הערכאות המשפטיות השונות. בין התחומים בהם מייצג עו”ד זני: עבירות סמים, עבירות אלימות, עבירות מין, ייצוג אסירים בעתירות ובוועדות שחרורים, הגשת בקשות חנינה לנשיא המדינה וכן בקשות למחיקת רישום פלילי.

אחד הכלים העומדים לרשותו של עו”ד זני בעבודה מול משטרת ישראל הוא שיתוף פעולה עם עו”ד אלעד קוטין, ששימש בעבר תובע משטרתי במשך כשמונה שנים. כיום עוסק עו”ד קוטין בתחום עבירות תעבורה ותאונות דרכים. במסגרת העבודה השוטפת, השניים נעזרים בניסיונו הרב של עו”ד קוטין בהתנהלות מול משטרת ישראל, במיוחד בהליכי חקירה וסגירת תיקים. המשרד, שנמצא בעיר רחובות, רשם לזכותו במשך השנים הצלחות רבות.

ייצוג קטינים וחיילים

התמחותו של עו”ד פלילי שגיא זני הנה בתחום דיני צבא וייצוג בבית המשפט לנוער. במסגרת עבודתו בבתי הדין הצבאיים כעורך דין לחיילים, מייצג עו”ד זני חיילים רבים בעבירות פליליות שונות, בין היתר בתחום הסמים והאלימות, ואף מסייע בשחרור חיילים ממעצר. עיקר הדגש בתחום ייצוג החיילים הוא הניסיון למנוע מההרשעה הצבאית להכתים את עתידו של החייל לאחר שחרורו.

עו”ד זני משמש עו”ד פלילי לקטינים ועצורים שנעצרו לראשונה ועבורם ההיכרות עם מערכת אכיפת החוק והמשפט נחשבת לחדשה. כמי שמייצג קטינים רבים, מסייע להם עו”ד זני בליווי בחקירות ומסייע להם ליישם הלכה למעשה את זכות ההיוועצות, תוך זמינות מיידית.

עו”ד פלילי זני שם דגש על הליכי השיקום של הקטינים, בין היתר בעבודה רציפה מול שירות המבחן לנוער, שהוא הגוף האמון על שיקום הקטינים בפועל מטעם משרד הרווחה.

במסגרת עבודתו, משתף עו”ד זני פעולה עם רשויות הצבא באופן מלא, מתוך מטרה להבטיח את גיוסם של קטינים שמעדו באופן חד פעמי, כחלק משיקומם המוצלח.

חזונו של עו”ד פלילי שגיא זני

  • שיקום קטינים – עבירה פלילית בגיל צעיר עלולה להוות מכשול עבור קטינים, ובמיוחד להקשות על גיוסם לצה”ל. לכן מבוצעת עבודה יסודית מול גורמי חינוך וגורמים נוספים כדי להבטיח שמעידתו החד פעמית של הקטין לא תכתים את עתידו.
  • הפיכת חווית החקירה הראשונית לפחות מאיימת – על פי חוק, כל נחקר במשטרה, עוד בטרם חקירתו, רשאי להיוועץ בעורך דין פלילי. המשמעות לכך היא מכרעת, שכן גרסתו הראשונה של החשוד היא לרוב הרלוונטית ביותר. אימוץ גישה אמפתית לצד זו המקצועית, תוביל להפיכתו של הליך בירור האמת ליעיל וקצר, תוך פגיעה מינימלית בחירותו של החשוד.
  • מחיקת רישום פלילי – אחת ההשלכות המרכזיות לקיומו של רישום פלילי היא הפגיעה האקוטית באפשרויות התעסוקה של מי שהורשע בפלילים. עו”ד זני מאמין כי מעידה חד פעמית אינה מצדיקה, במקרים רבים, הכתמת אדם באופן משמעותי מאוד ולזמן ארוך.

השכלה

עו”ד שגיא זני מחזיק בתואר ראשון במשפטים (LL.B.) מבית הספר למשפטים במכללה למנהל. במסגרת לימודיו, חקר תחומים רחבים בדין הפלילי, בהם סחר בבני אדם, הודאות והודאות שווא. כבר במסגרת לימודיו האקדמיים, הרצה עו”ד זני בבתי ספר תיכוניים, זאת בשל החשיבות הגדולה בעיניו בהעלאת המודעות לעבירות פליליות בקרב קטינים, בדגש על זכויותיהם של הקטינים במהלך ההליך המשפטי כולו.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים