מחיקת רישום פלילי

מחיקת רישום פלילי

במדינת ישראל חיים אזרחים וחיילים רבים שמחזיקים ברישום פלילי בגין עבירות שונות ומגוונות. במקרים רבים מדובר בעבירות זניחות יחסית. לאור זאת, לא מפתיע לגלות כי רבים מקרב המחזיקים ברישום פלילי נוטים להקל ראש בקיומו של הרישום. “זה היה יכול להסתיים בצורה חמורה יותר”, הם חושבים לעצמם ומאמינים שאין ברישום הפלילי סכנה להווה או לעתיד שלהם.

לרוע המזל, המציאות לא יכולה להיות רחוקה מכך. כל עוד האדם לא דואג לכך שהרישום הפלילי יימחק, אין באפשרותו לדעת באיזה שלב במהלך חייו יחזור הרישום לרדוף אותו ולחבל בתכניותיו.

מה המשמעות של רישום פלילי?

לרישום פלילי יש השלכות מרחיקות לכת על חייו של אדם. למשל, קטינים המחזיקים ברישום פלילי סובלים מיחס מפלה בצה”ל ואינם מורשים להשתלב במסגרות מסוימות. בנוסף לכך, הרישום הפלילי ממשיך ללוות את האדם גם אל חיי האזרחות, אפילו במקרים בהם הרישום בוצע במהלך השירות הצבאי.

אין כמעט אספקט שלא מושפע מהרישום הפלילי: בין היתר מדובר בקבלה לעבודה במקומות רבים, בהגירה, באימוץ ילדים, בנשיאת נשק, בקבלת רישיון לעבוד במקצועות מסוימים ועוד. לפיכך ישנה חשיבות אדירה לדאוג למחיקת רישום פלילי בהקדם האפשרי על מנת שלא לגרום למעידה חד פעמית להטיל צל כבד על עתידו של האדם.

כיצד ניתן לבצע מחיקת רישום פלילי?

מחיקת רישום פלילי דורשת עבודה מול עורך דין פלילי מנוסה בתחום, המכיר את החוק ואת מנגנוני המשפט. רבים מאלו שניסו לדאוג למחיקת רישום פלילי ללא ליווי של עו”ד פלילי כשלו במשימתם וזאת משום שלא מדובר בתהליך פשוט כלל. עורך דין שתחום זה נחשב לחלק מעיסוקו, יבדוק את הסיכויים למחיקת הרישום ולהצלחת ההליך וינסח את הבקשה באופן המנומק והמפורט ביותר.

לפי החוק במדינת ישראל קיימות מספר עילות שמאפשרות להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי. בין היתר מדובר במקרים שבהם קיים חוסר עניין לציבור, במקרים שבהם אין למשטרה די ראיות כדי להביא להרשעה ועוד. בכל מקרה ומקרה יש לבחון את הפרטים באופן יסודי ומקיף ולהגיש את הבקשה באופן מסודר ולפי הנהלים המקובלים. כפי שאתם מבינים, מדובר בעבודה למומחים.

נעים להכיר, עו”ד פלילי שגיא זני

אם אתם מודעים לחשיבות הגדולה של מחיקת רישום פלילי ומבינים כי ישנו צורך לעבוד אך ורק מול עורך דין מומחה המחזיק בניסיון רב בתחום, זה הזמן ליצור קשר עם עורך דין פלילי שגיא זני שמדי שנה מביא למחיקה של רישומים פליליים רבים לשביעות רצון לקוחותיו.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

קראו אודות מחיקת רישום פלילי בבלוג: