הצלחה בייצוג נאשם בעבירות מין: "ביטול אישום של שידול למעשה זנות"

לאחרונה קצר שגיא זני הצלחה בייצוג נאשם בעבירה של שידול קטין לזנות, כאשר בסופו של יום יצא הנאשם עם הסדר טיעון מקל במיוחד. עובדות המקרה היו לא-שגרתיות בכלל: ב-2016 ראה הנאשם מודעה תלויה על עץ באיזור מגוריו. המודעה נתלתה על ידי נערה בת 16 שמציעה את עצמה כבייביסיטר לילדים באיזור. הנאשם, בשיקול דעתו המוטעה, שלח לאותה נערה הודעה, ובה הזמין אותה… ובכן… "לעשות לו ביד" תמורת תשלום.

שגיא זני הצלחה בייצוג עבריין מין

חשוב לציין כי מדובר בתיק חריג יחסית מבחינה עובדתית: ישנם מקרים של פדופילים שפונים לנערות בצ'אטים אקראיים. אבל מקרה של בחור ששולח הודעה, הוא אינו חזון נפרץ בעולם האישומים הפליליים.

יש לציין כי לנאשם נגרם עינוי דין משמעותי:  התיק נפתח ב-2016, והסדר הטיעון נחתם רק בשבוע שעבר, כאשר התיק עבר לסירוגין מספר פעמים בין פרקליטות מחוז תל אביב לבין תביעות תל אביב. יותר משלוש שנים שהתיק שיבש את חייו של הנאשם שלנו. 

פירוש יסודות העבירה מנע סרסרות

בד"כ, כאשר עורך דין מייצר ללקוחותיו הצלחות, הוא משיג אותן במישור הראייתי, קרי מצליח להחליש ראיות מסוימות או להביא לביטולן. אולם במקרה דנן, המחלוקת הייתה לגבי פרשנות העבירה:  הטענה של הפרקליטות הייתה שההצעתו של הנאשם כפי שתוארה לעיל מהווה שידול לזנות.

בעצם, מלבד עינוי הדין הנ"ל, עוול נוסף שנגרם לנאשם נוגע לפרשנות המשפטית שנתנו לעובדות המקרה: כתב האישום המקורי הוגש בגין עבירה של שידול לזנות של קטינה. מדובר באישום חמור ביותר, אלא שבמקרה דנן הוא פשוט אינו מתאים.

עם זאת, פרשנות מדוקדקת יותר של העבירה, תוך הסתמכות על ספרות משפטית מקובלת בעניין, מביאה למסקנה אחרת: בעצם לא יכול להתבצע שידול לזנות, כאשר ההצעה נוגעת למשדל כביכול. כלומר, אתה לא יכול לשדל לזנות כאשר "הנהנה" הוא אתה עצמך. העבירה של שידול לזנות וסרסרות, נוגעת למקרים בהם המשדל מרוויח כספית מן "הפעילות".

העמדה הזו התקבלה בסופו של דבר בפרקליטות, והאישום תוקן להטרדה מינית. בסופו של דבר התיק נגמר במאסר על תנאי, במקום המאסר בפועל אשר היה צפוי לקבל במצב הדברים הראשוני. 

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא הצלחות בייצוג