סוהרת חשודה בהברחת סמים

חשש מאנרכיה: העונש של הסוהרת חייב להיות משמעותי

פרשייה חמורה נחשפה לאחרונה בכלא צלמון. סוהרת בשם ניצן רז נתפסה מבריחה סמים בתוך עוגה שהכניסה לכלא בעבור אסיר. העוגה הכילה חשיש במשקל 104 גרם כדורים, והיא תכננה אף להגניב אלכוהול פנימה. מדובר אגב באותה סוהרת שהתפרסם לגביה לפני מספר חודשים כי ננעלה בתוך תא עם שני אסירים מבלי לדווח על כך.

הברחת סמים לכלא נעשית בתדירות גבוהה, אולי יום יומית: בין אם דרך רחפנים הנושאים סמים, השלכת כדורי טניס עם סמים מעבר לחומה ועוד המון דרכים יצירתיות. עם זאת, הברחה של חומרים אסורים לתוך הכלא על ידי סוהר היא לא אירוע חסר תקדים, אולם בהחלט אירוע נדיר. הברחות של חומרים אסורים לבתי הסוהר יכולות להתרחש גם על ידי עורכי דין פליליים, משפחות בביקורים, וגורמים נוספים שיש להם מגע עם אסירים. 

כאשר עורכי דין נחשדו בהברחת חומרים אסורים ללקוחות שלהם או אסירים אחרים שהיו איתם במגע, הענישה כלפיהם הייתה חמורה מאד, ובצדק. כמו כן, לאחר כל תקרית כזאת, שב״ס הקשיחו את הבדיקות הקפדניות ממילא בכניסה למתקן, במטרה לתקן ולמנוע כל פרצה אפשרית של הברחה על ידי עורכי הדין. עם זאת, תקריות עבר של הברחת סמים לכלא על ידי מי שזכו לאמון המערכת בשמירה על אסירים ונתפסו אך לא פורסמו בתקשורת, לא טופלו בחומרה כמו הברחות שנעשו על ידי עורכי דין, וזאת למרות היותן חמורות במיוחד.

העונש של הסוהרת, אם תורשע בהברחת סמים, חייב להיות חמור בהרבה מזו של יעד ההברחה. אחרת, המסר יהיה פשוט אנרכיה בתוך כתלי בית הסוהר. סוהרים אמונים על שמירת הכלא נקי מסמים לשם בטחון האסירים, ואסור שיתפתו אפילו לחשוב על צעדים שכאלו. המטרה שלנו היא שאסירים שנכנסים לבתי הסוהר יעברו הליך שיקום אמיתי, ולשם כך הכלא חייב להיות מקום נקי מסמים.

 

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא מערכת החוק והמשפט: