בכל מקרה שבו זומן קטין לחקירה משטרתית, ישנה חשיבות עליונה ליצור קשר עם עורך דין פלילי לקטינים בשלב מוקדם ככל האפשר. אחת הסיבות נעוצה בכך שלקטינים שנחקרים במשטרה ישנן זכויות מסוימות שלא ניתנות לבגירים, אך לא תמיד הזרוע המבצעת טורחת להעניק לקטינים את הזכויות המגיעות להם על פי חוק.

סיבה נוספת היא הצורך להדריך את הקטין ואת הוריו ולהסביר להם על אופי החקירה – כך שבמהלכה לא ייאמרו דברים שאינם אמורים להיאמר ועלולים לשמש נגד הקטין הנחקר ואף להפלילו. אם אתם מעוניינים שכל הזכויות עד האחרונה שבהן תישמרנה, צרו קשר עם עו"ד פלילי לקטינים ויפה שעה אחת קודם.

דוגמאות לזכויות השמורות לקטינים

ישנן זכויות רבות הקבועות בחוק הנוער הקשורות לחקירה של קטינים. עם זאת, על מנת לסבר את האוזן בנוגע לזכויות הקיימות בתחום זה, נביא כעת כמה דוגמאות להלן:

  • חקירה משטרתית של קטינים צריכה להתבצע אך ורק על ידי עובדי נוער ולא על ידי חוקרים מן המניין שאינם מתמחים בעבודה מול קטינים.
  • במקרים בהם הנסיבות של החקירה דחופות מאוד, קיימת אפשרות לחקירה של קטין לא על ידי עובד נוער. עם זאת, לצורך כך יש להשיג אישור חתום בכתב ידו של קצין חקירות, קצין נוער או ראש משרד חקירות. גם במקרים הנ"ל, ניתן לגבות מהקטין עדות ראשונית בלבד ובכל מקרה מי שאינו עובד נוער לא ינהל את החקירה כולה בשום פנים ואופן.
  • אם הקטין טרם הגיע לגיל 14, ניתן לאפשר לאחד מהוריו להיות נוכח בחדר החקירה.
  • לפי החוק, קיימת עדיפות לקיום החקירה בזמן שהקטין לא נמצא במסגרת תעסוקתית או חינוכית כלשהי.
  • ההובלה של הקטין לחקירה לא תיעשה באמצעות ניידת משטרתית, אלא באמצעות רכב משטרתי בעל לוחיות זהות אזרחיות. באופן דומה, עובדי הנוער יהיו לבושים בלבוש אזרחי.

שמירה על הזכויות וטיפול במקרה

יצירת הקשר עם עורך דין פלילי לקטינים חשובה לא רק משום שהוא יכול להבטיח שכל הזכויות עד האחרונה שבהן תישמרנה, אלא משום שבמקרה הצורך, חשוב לבצע פנייה אל עורך דין פלילי על מנת שייצג את הקטין בבית המשפט. מן הסתם, ככל שעורך הדין שמטפל בקטין יהיה מעורב במקרה משלב מוקדם יותר, כך עבודתו תהיה קלה יותר והסיכוי להגנה אופטימלית יהיה גבוה יותר.