תמונה באדיבות נירים

קיבל הזדמנות שנייה: שיקום לנער בעזרת המערכת

בתחילת שנת 2018, הגיע אלי למשרד ברחובות נער בן 14 עם אמו. לנער היו 3 תיקים במשטרה, חלקם עבירות רכוש קטנות, ומעליהם בלט תיק על גניבה של סיגריות בשווי עשרות אלפי שקלים מדוכן בקניון. לכאורה התיקים לא היו מאד חמורים, אולם לאחר היכרות מסוימת, נראה כי דפוסי ההתנהגות של הנער היו דפוסים עבריניים, אשר היו מושרשים עמוק באישיות שלו: למרות שהיה רק בן 14, הנער תפס את הפשע כדרך חיים, היה טיפוס ״מנהיג״ בין חבריו והוביל אותם למעשים, דיבר את ״שפת הפשע״ באופן שוטף, השתמש בסמים, והדרך למטה הייתה נראית כמעט בלתי נמנעת. הנער הזה, היה ללא תקוות וחלומות לעתיד, ונראה כי לא טרח לחשוב על עתידו בכלל.

בעזרת שירותי הרווחה, הופנה הנער לפנימיית נירים, הנמצאת בסמוך לעכו. הפנימייה נותנת שיקום מלא לגמרי: טיפול, גמילה מסמים, קשר עם צה״ל, החדרת ערכים על ידי תעסקוה, הפנייה לפנימייה קדם צבאית, מסעות פיזיים, תמיכה נפשית, בגרות מלאה ועוד. 

לאחר שנתיים בנירים, הנער סיים את התיק ללא רישום פלילי, כאשר השופט, שירות המבחן ואמו של הנער, מאמינים לפתע ביכולותיו של הנער, לקחת את תכונותיו המנהיגותיות, ובמקום לדרדר ילדים לביצוע פשעים, דווקא להוביל לכיוונים חיוביים ואולי להיות מפקד בצבא. כיום הוא נקי מסמים, מדבר אחרת, נראה אחרת ויש לו שאיפות, חלומות ותקוות.

יש סטיגמות לא טובות לא פעם על מוסדות רווחה. נראה כי פנימיית נירים הוא מקום המאמין בעבודה קשה ובדרך ארוכה. למרות הרתיעה של רבים מפנימיות, אני יכול להעיד שהמקום עשה כאן פלאים עבור אותו נער. כמו כן, אציין כי מהיכרותי עם המציאות, עורכי דין רבים היו ממהרים לסיים את התיק של הנער, ולהתקדם לתיק הבא. היות ואני מאמין בעבודתי ובמלאכתי בייצוג משפטי של קטינים ובסיכוי שלהם להזדמנות שנייה, בחרתי ללוות את התיק במשך שלוש שנים, כדי שהנער לא יקבל רק פתרון משפטי טוב (סיים ללא הרשעה פלילית), אלא חיים חדשים באמת.

 

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא הצלחות