אי הפללה לסטודנט שהואשם בגידול סמים

עו"ד פלילי שגיא זני ייצג לאחרונה סטודנט שנעצר לפני כ- 3 שנים באשמת גידול סמים מסוג מריחואנה, הביא לאי הפללתו  – ומנע בכך פגיעה באפשרויות תעסוקה עתידיות. אתמול בית המשפט קבע גזר דין ללא הרשעה, במסגרתו יצטרך הנאשם לבצע 200 שעות שירות לתועלת הציבור במשך שנה.  

הסטודנט, שהתחנך במשפחה נורמטיבית ונעדר הרשעות קודמות, בחר לגדל עציץ מסוג מריחואנה, כדי להימנע מהסיכון הכרוך במגע עם גורמים עבריינים. לאחר בחינת המקרה, הומלץ על העמדתו למבחן במסגרת שירותי מבחן על מנת לקבוע האם להרשיעו.

בהקשר זה, חשוב להבין כי פקודת הסמים המסוכנים מתייחסת לגידול סמים כעבירה פלילית חמורה, ואינו מבחין בין אם מדובר בגידול למטרה של שימוש עצמי ובין אם למטרות סחר. לכן כל אדם הנאשם בעבירה של גידול סמים, עומד בפני מעצר של עד 20 שנה. יתרה מכך, מדיניות ההפללה של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, לא בהכרח מיושמת הלכה למעשה בין כותלי בין המשפט, ונאשמים רבים מוצאים עצמם מופללים על אף המדיניות החדשה.

עו"ד שגיא זני הביא לאי הפללתו של הסטודנט, לאחר שהשופטת פסקה כי הרשעה עלולה לצמצם אפשרויות תעסוקה עתידית. בנוסף, במסגרת שירותי המבחן הומלץ להימנע מהטלת עונש מאסר ולהסתפק בעבודות שירות, על מנת לעודד את הנאשם בהמשך השקעת כוחותיו בטיפול ובשיקום וכדי למנוע נסיגה במצבו.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא: