עורך דין פלילי לקטינים

אלכוהול ובני נוער: התפקיד של עורך דין פלילי לקטינים

הגיל החוקי לצריכת משקאות אלכוהוליים משתנה ממדינה למדינה. יש מדינות (בעיקר עם רוב מוסלמי) בהן קיים איסור גורף על צריכת אלכוהול, יש מדינות (כמו ארצות הברית) בהן מותר לצרוך אלכוהול מגיל 21 ויש לא מעט מדינות בהן הגיל החוקי לצריכת אלכוהול הוא 18, כמו במדינת ישראל.

על פי החוק בארץ, מכירת אלכוהול למי שגילו מתחת ל-18 אסורה בהחלט. עם זאת, המציאות, כפי שעורכי דין לקטינים יכולים להעיד, היא שבני נוער מרבים לעסוק בצריכת אלכוהול, מה שמוביל לעיתים להסתבכות עם החוק ולעבירות פליליות. מהן הסכנות ומה התפקיד של עורך דין פלילי לקטינים בנושא? מוזמנים לקרוא.

שרשרת אירועים פליליים

צריכת אלכוהול בקרב קטינים עלולה להוביל לשרשרת אירועים המשבשים את חייו של הקטין; החל מחקירות ממושכות, מעצר ועד להגשת כתב אישום שעלול להוביל למאסר. ההליכים המשפטיים הללו נמשכים שבועות, חודשים ואפילו שנים ומשפיעים לרעה על אורח חייו של הקטין ועל העתיד התעסוקתי שלו. למרות ההתמקדות של בית משפט לנוער בשיקום, עבירות חוזרות הקשורות לאלכוהול גורמות להפרה של האיזון והקטין לעיתים נותר במעגל שאין ממנו דרך חזרה.

עבירות הקשורות לאלכוהול מביאות איתן מעורבות בעבירות נוספות, כמו עבירות אלימות למשל. קיים שילוב קטלני בין אלכוהול להחזקת סכין, בעיקר אצל קטינים. בשנים האחרונות אירועי אלימות ודקירות הקשורים לצריכת אלכוהול בקרב קטינים הפכו לשכיחים יותר. גם נהיגה בשכרות בקרב קטינים היא רעה חולה. דברים אלו גרמו לגישה מחמירה יותר של בתי המשפט, תוך שימת דגש על הצורך בייצוג משפטי מהרגע הראשון.

למה צריך עורך דין פלילי לקטינים?

גם במקרה של הסתבכות קטינים בעבירות אלכוהול, חשוב לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין פלילי לקטינים. עו"ד מנוסה מנחה הן את הקטין והן את ההורים בהליך הפלילי ומגבש את האסטרטגיה לפיה יש לפעול. עורך דין רשאי לנהל משא ומתן מול הגורמים הרלוונטיים לביטול כתב אישום או לריכוכו.

נתקלנו במקרים בהם קטינים הסתבכו בפרשיות שנמשכו שנים רבות ושהסבו להם נזק רב, הן במישור התעסוקתי, הן במישור הכספי והן במישור החברתי. לא שווה לקחת את הסיכון המיותר הזה – פנו לעו"ד קטינים מנוסה וקבלו את הסיוע שהילד שלכם צריך.

סיכום

הצורך במעורבות מוקדמת של עו"ד ובייצוג משפטי לקטין המעורב בעבירות הקשורות לאלכוהול ברור מאליו. גם אם הקטין עבר על החוק, חשוב לדאוג לשיקומו ולעתידו האישי והתעסוקתי. מעבר למומחיות המשפטית, עורך הדין מספק תמיכה ומנחה הן את הקטין והן את הוריו בנבכי ההליך המשפטי.

צריכים להתייעץ עם עו"ד פלילי לקטינים?

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים