במקום הרשעה, בית המשפט הכיר בזכותו של הנאשם לקנאביס

רישיון קנאביס

לאחרונה יוצג על ידי משרד עו״ד שגיא זני לקוח אשר נאשם בהחזקת סם מסוג קנאביס בכמויות גדולות (מספר שתילים אשר נמצאו בביתו, במשקל כולל של מעל קילוגרם).

הלקוח סבל מפוסט טראומה חריפה שנגמרה לו על רקע השירות הצבאי שלו. הוא אמנם פנה לטיפולים מסורתיים, וקיבל תרופות פסיכיאטריות, אולם אלו לא עזרו כלל (ולמעשה, לדבריו, גרמו ליותר נזק מתועלת). עם הזמן, גילה שמה שבאמת מועיל לו בהתמודדות עם הפוסט טראומה, הוא שימוש בקנאביס. עם זאת, הוא לא קיבל רישיון לקנאביס רפואי, אלא רכש קנאביס באופן עצמאי מסוחרים, וכן גידל בעצמו. מידע מודיעיני גרם לכך שבדירתו נתפסו כמויות הסם, ועל כך הוגש כתב האישום.

באופן יוצא דופן, בית המשפט שמע לסיפור של הלקוח באופן מלא. באופן חריג, בית המשפט היה נכון להכיר ברישיון קנאביס בדיעבד, על התקופה שבה לא היה לו כלל רישיון, ולמרות שהבקשה הוגשה רק לאחר שנתפס, מתוך הבנה של הקשיים הביורוקרטיים הקשים הכרוכים בהשגת רישיון קנאביס (תהליך של שנה בערך). כמו כן, שירות המבחן הכיר בזכות שלו לגישה לקנאביס, ובמקום להמליץ על ״גמילה״ או טיפול כזה או אחר, קיבל תסקיר חיובי משירות המבחן. בזכות כך, בית המשפט אף פטר אותו מעבודות שירות, והעונש שקיבל היה על תנאי בלבד.

מדובר בבשורה אמיתית: בית המשפט ומערכת שירות המבחן, נכונו להכיר בחשיבות של קנאביס בטיפול בפוסט טראומה. עם זאת, מוטב לאלו שבאמת זקוקים זאת, להגיש בקשה מסודרת לקבלת רישיון קנאביס, ולא להמתין עד שחלילה הרשויות יגיעו אליהם. 

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא: