ייצוג קטינים וייצוג בגירים

הכירו את ההבדלים: ייצוג קטינים מול ייצוג בגירים

חוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול תשל"א-1971) מסדיר את ההליכים הפליליים נגד קטינים בישראל. החוק קובע כי קטין הוא אדם שטרם מלאו לו 18 שנים וכי ההליכים הפליליים נגד קטינים מנוהלים בבית משפט לנוער, השונה באופן מהותי מבתי משפט אחרים בישראל.

קבלת החלטות

קטינים – לילדים ולנוער אין את היכולת לקבל החלטות כמו בגירים. לכן, האפוטרופוסים החוקיים שלהם, בדרך כלל הוריהם, רשאים לקבל החלטות בשמם, כולל על ייצוג של עורך דין במשפט פלילי.

בגירים – ההנחה הרווחת היא כי מבוגרים בעלי כשירות משפטית מלאה יכולים לקבל החלטות בנוגע לייצוג המשפטי שלהם, לרבות בחירת עורך הדין שמייצג אותם.

אחריות פלילית

קטינים – גיל האחריות הפלילית בישראל הוא 12. עם זאת, חשוב להתייעץ עם עורך דין לקטינים שמכיר את חוק הנוער על בוריו ויודע מהן ההחרגות שחלות בחוק הנוער.

בגירים – אחריות פלילית של בגירים בישראל מוסדרת בחוק העונשין (תשל"ז-1977). החוק קובע כי בגיר הוא אדם שגילו מעל 18 שנים, וכי בגיר אחראי פלילית על כל עבירה שביצע, כל עוד הוא מבין את המשמעות הפלילית של המעשה.

צריכים להתייעץ עם עו"ד פלילי המתמחה בייצוג קטינים ונוער?

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

שמירה על אינטרסים

קטינים – השיקול החשוב ביותר בעת ייצוג קטינים הוא טובתם במבט צופה עתיד. חוק הנוער שם לעצמו מטרה לשקם את הקטין ולשמור על כבודו ולכן קיים שוני רב בייצוג של קטינים.

בגירים – עורכי דין המייצגים לקוחות שעברו את גיל 18 ינסו לשרת את האינטרסים שלהם בצורה הטובה ביותר ובהתאם לחוק כמובן.

סודיות וחיסיון עו"ד-לקוח

קטינים – עורכי דין לקטינים ולנוער חייבים לשמור על חיסיון ועל סודיות מקצועית גם כאשר מדובר בקטינים. אולם, במקרים של התעללות או הזנחה חובה עליהם לערב את הרשויות וגורמי המקצוע, גם במחיר של הפרה זמנית של החיסיון.

בגירים – על עורכי דין מוטלת חובת סודיות כלפי לקוחות בגירים,, למעט מצבים שבהם יש איומים מיידיים של פגיעה או פעילויות בלתי חוקיות.

הליכים בבית המשפט

קטינים – בהליכים משפטיים בהם מעורבים קטינים בית המשפט רשאי למנות אפוטרופוס לדין או נציג משפטי שיפעל לטובת הילד, אם האפוטרופוסים החוקיים לא מסוגלים לעשות כן.

בגירים – מבגירים מצופה לתקשר ישירות עם עורך הדין שלהם במהלך ההליכים בבית המשפט ולקבל החלטות.

הפן הרגשי

קטינים – עורך דין מומלץ ומנוסה בייצוג קטינים מכיר את ההיבטים הרגשיים והפסיכולוגיים של המצב העדין בו נמצא קטין שעומד לדין פלילי, במיוחד אם מדובר בפעם הראשונה.

בגירים – בעוד ששיקולים רגשיים קיימים עבור כל הלקוחות, עורכי דין המייצגים מבוגרים מתמקדים לעתים קרובות באסטרטגיה משפטית ובתוצאות במקום במתן תמיכה רגשית.

לסיכום

עבור קטינים, הדגש הוא על טובתם בראייה לעתיד, גם בהיבט השיקומי אם נדרש. עבור בגירים מדובר על הגנה על האינטרסים שלהם. חשוב שתדעו כי ייצוג קטינים הוא תחום מורכב המצריך ידע, ניסיון ויכולת מקצועית גבוהה. עורך דין פלילי המתמחה בייצוג קטינים מסוגל לעמוד באתגרים הייחודיים של תחום זה ולספק לקטינים את ההגנה המשפטית והטיפול הנחוצים.

צריכים להתייעץ עם עו"ד פלילי המתמחה בייצוג קטינים ונוער?

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים