נסגר לכם התיק במשטרה? עדין אל תצאו בחגיגות כי הכשלים במערכת הזאת במדינת ישראל הם לא מעטים. חשוב לדעת כי פיתרון פשוט בהחלט ישנו, פיתרון שימנע מכם מבוכה לפני ראיון עבודה למשל או לחלופין ימנע מכם כתם שלא ממש ניתן להסירו. גם קטינים יכולים לסבול מטעות שכזו וכדי לטפל בנושא, חשוב ליטול את שירותיו של עורך דין פלילי, או כל מומחה אחר בתחום.

בכל שנה נחקרים אלפי אזרחים במדינת ישראל עם חשד לעבירות מגוונות אבל כאמור רק למעטים מאד מהם מוגש כתב אישום.

בהנחה ולכם לא הוגש כתב אישום כדאי לדעת שהסיבה לסגירת רישום פלילי הינה חוסר ראיות מספקות עבור העמדה לדין. יחד עם זאת, למשטרה לא תמיד יש את המשאבים הדרושים עבור העמדה לדין ויש לה גם סדרי עדיפויות שונים שמביאים לסגירת התיק אבל חשוב לדעת שלסגירה כזו יש מחיר והוא רישום פלילי.

במשטרה ישנם שני סוגים של מרשמים, הראשון הוא להצגה והשני יכול להימסר לפי החוק לרשימת גופים קטנה מאד כגון השב"כ. יחד עם זאת, ישנם גם מעסיקים אשר בוחנים את אופציית מועמד לעבודה דרך רישום זה, חרף העובדה שזה לא חוקי.

אז מה עושים?

סגירת רישום פלילי (fotographic1980)
סגירת רישום פלילי (fotographic1980)

ראשית כפי שצוין לעיל, חובה לקחת את שירותיו של עורך דין בתחום, אחד כזה שידע בדיוק לאן לפנות, לקבל את החומרים הנכונים ויוכל לבחון את הגרסאות והאירועים כהלכה. לאחר מכן, אם יש די בדבר, תועבר בקשה לקצין משטרתי ביחידה המבוקשת עם בקשה לשינוי עילת סגירת הרישום. בהנחה והבקשה לא תעלה על הכתב אפשר בהחלט להגיש ערעור, רק שהפעם הטיפול יערך מול קצין מחוזי וכך הלאה.

במידה ולא עיינתם בחומרי החקירה שנאספו בתיק, המשטרה בהחלט מצויה ביתרון עליכם. בכל מקרה, ישנם אפילו מסקנות של עורכי דין כי מוטב היה לנאשם או ללקוח שלהם לעמוד לדין ואף לקבל כתב אישום, כי במידה והלקוח הצליח להזדכות, הדבר יביא לביטול כולל של כתב האישום וסגירת תיק/רישום בעילה של חוסר בראיות. העניין הוא שביטול כתב אישום או זיכוי מלא לא מביאים לרישום פלילי של הלקוח.

בשורה התחתונה, כל אזרח שנחקר בעברו, בכל גיל שהוא, מוטב כי יבקש ממחלקת הרישום במשטרה את גליון מרשם הפלילי שלו. העניין יגרור תשלום מס בולים אבל אם באמת הרישום לא מוצדק, עורך דין בתחום יסייע למחיקת הרישום המיותר.