עורך דין ברחובות שגיא זני - עקרונות מפתח בחקירת קטינים
עורך דין ברחובות שגיא זני – עקרונות מפתח בחקירת קטינים

עורך דין לנוער שגיא זני מסביר כי בחקירת קטינים חשודים ישנם כמה עקרונות חשובים שעליכם להכיר. להלן כמה עקרונות מפתח שכאלו:

  • התייעצות של הקטין החשוד עם עורך דין פלילי – הקטין זכאי להתייעץ עם עורך דין לנוער בפרטיות עוד לפני החקירה. אם אין לקטין עורך דין, הוא זכאי לייעוץ עם עו"ד מהסנגוריה הציבורית, גם אם לא נעצר עדיין. בנוסף, החוקר צריך להודיע לקטין שעומדת לו הזכות להתייעצות.
  • נוכחות הורה או קרוב משפחה בחקירה – קטין חשוד זכאי שאחד מהוריו או קרוב אחר יהיה נוכח בחקירתו ואף להתייעץ עמם לפני פתיחת החקירה. משכך, על המשטרה לזמן את הקרוב ולא להתחיל לחקור את הקטין לפני שאלו מגיעים, למעט מקרים חריגים.
  • זכות השתיקה – קטין חשוד במהלך חקירה, רשאי גם לא לענות לשאלות החוקרים כדי לא להפליל את עצמו, אך מנגד השתיקה עלולה דווקא לחזק את הראיות כנגדו. החוקר חייב להודיע לחשוד כי עומדת לו זכות השתיקה.
  • איסור על חקירת קטין בשעות הלילה – באופן כללי, אין לחקור קטין החשוד בפלילים מתחת לגיל 14 בין 20:00 בערב ל-7:00 בבוקר. כמו כן אין לחקור קטין מעל גיל 14 החשוד בפלילים אחרי השעה 22:00 בלילה ועד 7:00 בבוקר. גם כאן יש יוצא מן הכלל, ובמקרים מסוימים ופרטניים יהיה ניתן לחרוג משעות אלה.

לעתים, עלול להתרחש מצב שבו החקירה לא נעשית על פי הכללים האלו, ולכן עליכם לעמוד על זכויותיכם! כדי לוודא שאתם או ילדיכם נהנים מכל הזכויות כחשודים בחקירה, עליכם לפנות לעורך דין פלילי ובמיוחד לכזה שתחום עיסוקו המרכזי הוא קטינים במשפט הפלילי.