2024

לקראת 2024: עו"ד פלילי לקטינים עם כללי עשה ואל תעשה

מעצר של קטין הוא לא דבר של מה בכך, בטח כאשר מדובר בחקירה ראשונה במשטרה. במהלך השנים נתקלתי במקרים רבים בהם הורים היו שאננים מדי ובסופו של דבר גרמו לנזק לילד שלהם ולעתיד שלו. רגע לפני תום שנת 2023 ותחילת שנת 2024, חשוב שתהיו מודעים למה שצריך לעשות או לא לעשות כשילדכם נעצר.

עשה: מצא עו"ד פלילי לקטינים באופן מיידי

אחד הצעדים הראשונים שיש לנקוט לאחר מעצרו של קטין הוא מציאת עו"ד פלילי לקטינים על מנת לקבל ייצוג משפטי. עורך דין פלילי, בעל מומחיות בדיני נוער, מעניק הכוונה בזכות ניסיונו ומבטיח הגנה על זכויותיו של הקטין לאורך כל ההליך המשפטי. לקטינים יש זכויות מיוחדות השונות מאלו של בגירים וחשוב להיות מעודכנים בנושא.

אל תעשה: חקירה ללא נוכחות עורך דין

לקטינים יש זכות לייצוג של עורך דין ואסור לכם לוותר עליה. יש להדגיש את הזכויות בפני הקטין ולהבטיח שלא יענה על כל שאלה ללא ייצוג משפטי. החוקרים מנסים לאסוף מידע רב ככל הניתן במהלך החקירות והקטין לא צריך לענות על עניינים שלא קשורים אליו. עו"ד לקטינים בונה עם הקטין את הגרסה לקראת החקירה ועצם הימצאותו של עורך דין מסייעת בשמירה על האינטרסים של הקטין ומונעת הפללה מיותרת.

עשה: הבן את חשיבות השיקום

בית משפט לנוער רואה לנגד עיניו את שיקומו של הקטין. אפילו אם אתם כועסים מאוד על ילדכם בעקבות הסתבכותו עם החוק, הבינו כי בית משפט לנוער ינסה ככל הניתן להוביל אותו להליך של שיקום ולאו דווקא יחפש את הכיוון של ענישה.

אל תעשה: שימוש בזכות השתיקה

לעיתים מפתה לדרבן את הקטין להשתמש בזכות השתיקה בחקירה, אך לרוב חוקרים לא רואים זאת בעין יפה וסבורים כי זכות השתיקה שמורה לעבריינים שיש להם הרבה מה להסתיר – ולכן הם שותקים. הקטין לא צריך להגיד דברים מיותרים, אבל בטח שלא לשתוק לחלוטין. חוקרים מעריכים את שיתוף הפעולה.

עשה: שתף פעולה עם הרשויות

שיתוף פעולה עם המשטרה והפרקליטות חשוב, אך צריך להיעשות בהנחיית עו"ד פלילי לקטינים. מסירת המידע הדרוש תוך הגנה על זכויות הקטין מהווה איזון עדין. עורך דין מיומן יכול לעזור לנווט בסבך המשפטי ולהבטיח ששיתוף הפעולה לא יסכן את עתיד הקטין.

אל תעשה: התעלמות מגורמי חינוך

התעלמות מההיבט החינוכי עלולה להיות בעלת השלכות שליליות ארוכות טווח. חשוב לשתף פעולה עם בית הספר וליידע אותו על המצב, תוך עבודה משותפת ליצירת סביבה תומכת שתבטיח שהקטין יוכל להמשיך את לימודיו בתקופה מאתגרת זו. התעלמות מהמימד החינוכי עלולה לעכב את ההשתלבות מחדש בחברה בצורה מוצלחת.

סיכום

מעצר קטין מצריך גישה מושכלת על מנת להבטיח את התוצאה הטובה ביותר עבורו. על ידי הבנת העשה ואל תעשה, פנייה מיידית לעורך דין קטינים ומתן עדיפות לשיקום, הורים יכולים ולעזור לילדיהם להתקדם בעזרת התמיכה לה הם זקוקים.

צריכים להתייעץ עם עו"ד פלילי לקטינים?

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים