נערה אישומים

מדוע עבירות סחיטה באיומים כל כך נפוצות בקרב קטינים?

ילדה בת 13 נפלה קורבן לסחיטה באיומים והתעללות קשה. על פי החשד, הילדה נסחטה על ידי צעירה בת 16, שטענה כי הקורבן הייתה חייבת לה כסף בעקבות משחק פוקר.

במשך חודשים ארוכים נהגה בת ה-16 לסחוט את בת ה-13 כשדרשה ממנה כספים תוך כדי איומים חוזרים ונשנים, כשעל פי החשד, חייבה אותה בין היתר לקיים יחסי מין עם נתין זר בן 31 בתמורה ל-300 ש"ח. למעשה, אחת מעבירות הקטינים הנפוצות ביותר בקרב בני נוער היא סחיטה באיומים. זה מתחיל בדרך כלל בחרם, שהפך לחברתי מאוד בשנים האחרונות. החרם מתחיל בכיתה או ברשתות החברתיות, ומהר מאוד גולש לפן הפלילי.

במקרים רבים ילדים אחרים נטפלים לילדים או ילדות חלשים יותר, בבית הספר למשל, כשהמכנה המשותף במקרים אלו הוא הפעלת לחץ מסיבי על ילד חלש יותר, במטרה להוציא ממנו כספים. יש לציין כי בדרך כלל כשמדובר על סחיטה באיומים בקרב בני נוער, מעורבים כספים, אך בפרשה האחרונה, הכללה גם אלימות קשה ושידול לזנות, ישנה קפיצת מדרגה.

מהו העונש הצפוי לנערה הפוגעת?

עורכי דינה של הנאשמת בפרשה החמורה צפויים לטעון כי אין שום רצון לשדל את הילדה הנפגעת לזנות. הם יטענו כי מדובר במלחמת כוח שיצאה מכלל שליטה. קרוב לוודאי שאותה נערה תעבור טיפולים נגד אלימות עד שתגיע לגיל 18.

ייצוג קטינים בבית משפט: איך זה מתבצע?

רבים לא יודעים זאת, אך ייצוג קטינים מהווה תחום התמחות בפני עצמו בתחום המשפט הפלילי. הסיבה היא שעל עורך דין פלילי המתמחה בייצוג קטינים להכיר לעומק את כלל המערכות האמונות על טיפול בקטינים שביצעו עבירה. למעשה, עורך דין המייצג קטין מתנהל מעט אחרת מייצוג בגיר. קטינים בדרך כלל לא מודעים לזכויותיהם, ועורך דין האמון על ייצוג קטינים בראש ובראשונה דואג שזכויותיו של הקטין לא ייפגעו. לכן, במקרים של עבירה פלילית של קטין, תמיד כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא עבירות קטינים