אם קטין נמצא אשם בפלילים, ישנן מספר אפשרויות העומדות בפני בית המשפט לטיפול בנאשם, ואחת מהן היא פטור ללא צו. מדובר במסלול הנבחר במקרים מסוימים, בו בית המשפט פוטר קטין שנמצא אשם בפלילים ללא צו. הפטור מהווה סוג של ""שחרור באזהרה", ולמעשה מהווה את הגישה המקלה ביותר שבית המשפט יכול לקבוע. על מנת לדעת אם גישת טיפול זו אפשרית, חשוב לפנות בהקדם אל עו"ד פלילי לקטינים. עורך הדין האמון על ייצוג לקטינים באופן הולם ומשכנע, יכול להוביל את בית המשפט להקל בגישתו כלפי הנאשם.

אפשרויות טיפול בקטין הנאשם בפלילים

במקרים בהם קטין נמצא אשם עומדות בפני בית המשפט לנוער שלוש אפשרויות התייחסות.

> הרשעה וענישה – בית המשפט יכול להחליט על הרשעת הקטין והענשתו, בהתאם לחוקי הענשת קטינים.

> קביעת דרכי טיפול שונות כתחליף לענישה – זוהי אפשרות נוספת ומקלה יותר.

> מתן פטור ללא צו – זוהי האפשרות המקלה ביותר עם הקטין הנאשם.

עורך דין פלילי לקטיניםחשוב להבין כי כל אחד ממסלולים אלו הנו נפרד, ולאחר החלטת בית המשפט לרוב לא ניתן יהיה לעבור ממסלול אחד לשני, וגם לא ניתן יהיה לשלב ביניהם. לכן, בכל הקשור לקבלת ייצוג קטינים חשוב מאוד לפנות אל עו"ד פלילי לקטינים שבאמתחתו הכלים והניסיון הדרושים על מנת להטות את החלטת בית המשפט למסלולים מקלים יותר.

מהי משמעות פטור ללא צו? בחירת בית המשפט במסלול פטור ללא צו עבור קטין שנמצא אשם, תינתן בהתאם לטיב העבירה והנסיבות הספציפיות של המקרה, ובהתאם למאפייניו של הקטין. מדובר במאפיינים כדוגמת גילו, עברו הפלילי, מצבה של משפחתו, מצבו הכלכלי, השכלתו ומצבו השכלי והנפשי. כמו כן, פטור ללא צו יינתן לרוב בהתאם להמלצות של תסקיר שירות המבחן, המסופק לידי בית המשפט לנוער על ידי קצין המבחן של הקטין.

מעבר לכך, חשוב להבין כי פטור ללא צו הנו מעין "שחרור באזהרה", בו הקטין מתחייב לקיים את דרישות ותנאי הצו, ובמקרה שלא יעמוד בתנאים אלו יהיה צפוי להיענש על העבירה שביצע. מעוניינים לדעת אם ניתן לאפשר קבלת פטור ללא צו לקטין? צרו קשר עם עו"ד פלילי לקטינים שגיא זני העוסק בייצוג קטינים בכל הערכאות המשפטיות.