עו"ד שגיא זני - מעצר קטין

מעצר קטין: מה שאתם צריכים לדעת כשהבן שלכם נעצר

מעצר קטין הוא אירוע לא פשוט עבור כל המעורבים, בעל השלכות משמעותיות על הקטין והמשפחה שלו. קטין נחשב כל מי שמתחת לגיל 18, אולם אחריות פלילית על ביצוע עבירה מתחילה בגיל 12. אם קטין ביצע אחת מהעבירות המצוינות בחוק העונשין, הוא זכאי לזכויות ייחודיות שאינן ניתנות לאוכלוסיית הבגירים. מדוע? קיימת ההבנה שקטינים לא מסוגלים להתמודד פסיכולוגית במצבים מלחיצים כגון חקירה, מעצר וכדומה. השיקום הוא מטרה עיקרית.

זכויות מיוחדות לקטינים

מדינת ישראל, לפחות על פי ספר החוקים, מכירה בערך של טובת הקטין לאורך כל ההליך הפלילי. ככלל, המדינה תעשה מה שביכולתה, על מנת למנוע מצבים של מעצר ותעדיף הליכים של שיקום, טיפול ושילוב מחדש בחברה. כל אלה לפי קריטריונים של גיל, חומרת מעשה ושיקולים נוספים.

לקטינים ישנן מספר זכויות מיוחדות המוגנות בחוק:

  • זכות להביע עמדה – לקטין ישנה זכות מיוחדת להביע את עמדתו בהתאם להחלטה שמתקבלת בעניינו בבית המשפט. בית המשפט מחויב להתחשב בעמדת הקטין, אך אינו מחויב להסכים עם העמדה.
  • זכות לייצוג – קטין החשוד במעשה פלילי זכאי לייצוג של עורך דין. מומלץ לפנות לעו"ד פלילי לקטינים כמה שיותר מוקדם.
  • זכות לדיון בדלתיים סגורות – דיונים משפטיים בעניינו של קטין ייעשו ככלל מאחורי דלתיים סגורות. בנוסף, אסור לפרסם את שמו ותמונתו של קטין הנחשד בביצוע עבירה בכלי התקשורת.

מעצר קטין הוא אמצעי חריג, אשר ייעשה רק במקרים בהם יש צורך ממשי להבטיח את שלום הקטין או הציבור. קטין יוחזק במעצר נפרד לקטינים, אשר מופרד באופן מוחלט מאוכלוסיית הבגירים. הקטין זכאי לקבל ביקורים מבני משפחה מדרגה ראשונה. משך זמן המעצר המרבי של קטין לפני הגשת כתב אישום הוא 10 ימים. יש אפשרות להארכת המעצר ב-10 ימים נוספים במידה וצריך ואף מעבר.

הבן שלכם נעצר? אם אתם זקוקים לעורך דין שמתמחה בתיקי ייצוג קטינים, מוזמנים להשאיר פרטים כאן.

צריכים להתייעץ עם עו"ד פלילי המתמחה בייצוג קטינים ונוער?

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים