עו"ד לייצוג קטינים: "חלופות המעצר לנוער נותנות פתרון משמעתי ולימודי"

לאחרונה, במהדורה המרכזית, הוצגה כתבה על סגירת חלופות המעצר לנערים ונערות. מדובר במסגרות שיודעות לטפל בנוער באופן מקצועי. סגירתן של מסגרות אלו, יכולה להוביל לכליאה של נוער בעייתי או שליחה למסגרות אחרות שאינן מתאימות, כמו כלא אופק או כלא תרצה לנערות, שם יש גם עברייני מין.

לפי עו"ד לייצוג קטינים, שגיא זני, מסגרות חוץ ביתיות טובות הן כורח: "בעבירות אלימות חמורות סחר בסמים ובטח בעבירות מין, היכולת של מי מבני המשפחה לפקח בתקופת מעצר בית על קטין היא מוגבלת. כמו כן, כאשר מדובר בעבירות חמורות או חוזרות לרוב הקטינים מתקשים להחזיק מעמד באופן כללי או באופן מעשי במערכת החינוך. מכאן נולד הצורך לחלופות מעצר שגם נותנות מענה של משמעת והרמטיות מבחינת אפשרות הבריחה, אך בעיקר נותנות מענה לימודי, שכן הקטינים שוהים חודשים ארוכים בחלופת מעצר וללא מערכת לימודית יציבה, הוא לעולם לא יוכל לחזור ללמוד בקהילה".

נוער ללא מענה

לפי עו"ד שגיא זני, חלופות מעצר מוסדיות הן גם תכלית חוק המעצרים בעבירות חמורות או כאלו שבני משפחה מעורבים, ובהעדר מפקחים מתוך המשפחה, נוצר מצב שחוק הנוער מורה כי מעצר של ממש יהיה רק בבחינת מוצא אחרון, אך יישום מלא של עקרונות חוק בנוער מחייב זמינות של חלופות מעצר מוסדיות. במצב רצוי – חלופות המעצר יהיו בפריסה ארצית, ייתנו מענה תוך הפרדה בסוגי עבירות ובעיקר יתחזקו מערך סוציאלי ולימודי.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא: