עו"ד פלילי שגיא זני: "גל מעצרי הפדופילים ממחיש בעיה"

בשבוע שעבר פורסם באתר YNET, כי בתאריך ה 7.1.2019 נעצרו 13 חשודים בעבירות פדופיליה ברשת. טווח הגילאים של החשודים נע בין 18- 78, מכל רחבי הארץ, אשר נאשמו בעבירות שונות של הטרדה מינית. עבירות אלה בוצעו ברשת, בעזרת סוכנת משטרתית אשר התחזתה לקטינה. החשודים שוחררו למעצר בית למשך חמישה ימים.

במהלך החודשים האחרונים, משטרת ישראל הפעילה סוכנת סמויה, בתפקיד קטינה, על מנת לתפוס עברייני מין פדופילים. במהלך אותה התקופה, גברים רבים יצרו קשר עם אותה השוטרת, התכתבו איתה, ובאותה העת בצעו את העבירות המיוחסות להם, גם כשהשוטרת שהתחזתה, ציינה בפני החשודים שהיא קטינה. המשטרה פשטה על בתיהם של 13 חשודים מרחבי הארץ, שם נמצאו מכשירי מדיה שונות אשר שימשו לכאורה לביצוע העבירות.

עו"ד שגיא זני על אופי המעצרים

לפי עורך דין שגיא זני, גל המעצרים שבוצע ממחיש בעיה: "קיימת אפליה ושוני בין בתי המשפט, על רקע של שיקולי עומס ויעילות. לכאורה בוצעו עבירות מין בקטינות, אך בפועל, כל מה שקרה זה הפעלת סוכנת סמויה בצ'אטים ברחבי הרשת, ושיחות עם נאשמים בעלות אופי מיני".

עו"ד פלילי שגיא זני ממשיך: "כאשר סוכנת כזו הופעלה בירושלים לפני מספר חודשים, גם ברף הנמוך של החשדות, כלומר ניסיון להטרדה מינית, עצם הצ'יטוט עם קטינה לכאורה, הוביל לכך שהחשודים נעצרו רק למספר ימים לצורכי חקירה. זאת בעוד ובתל אביב, נעשתה אבחנה מבורכת בחומרה של המעשים, שם לא הכלילו את כל החשודים תחת מטריית פרשיה לשם מעצר. ואכן, אתמול כבר ביום הראשון ובהסכמה שוחררו בתל אביב החשודים ברף הנמוך".

לכאורה ישנו שינוי מבורך ושמירה על זכויות חשודים כשהמעצר בבחינת מוצא אחרון. אך בפועל ברור שהשחרור בהסכמה, נעשה בתל אביב בעיקר משיקולי עומס-יעילות/חסכון בזמן ומשאבי משפט. כך לדברי עורך דין פלילי ברחובות שגיא זני.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא: