אלכוהול קטינים

בימים האחרונים פורסמה ידיעה לפיה שוטרים שהגיעו לבית פרטי בהרצליה בשל תלונה על רעש, גילו במקום עשרות קטינים שיכורים. על פי החשד, במקום הוקם בר שבו נמכר אלכוהול לאותם קטינים. ארבעה ברמנים ושלושה חשודים בארגון המסיבה נעצרו.

איך הדבר ישפיע על אותם קטינים שנתפסו ומה בנוגע לבגירים? ראשית, אכיפה על מכירת אלכוהול לקטינים היא מנהלתית ולא פלילית. בשנים האחרונות ישנו פיקוח אדוק על בעלי עסקים. ישנם ביקורי פתע ונשלחים קטינים כלקוחות סמויים על מנת לבדוק אם בעלי העסקים מוכרים אלכוהול לקטינים.

אך לצד ההתקדמות באכיפה על מכירת אלכוהול לקטינים, ישנו קושי למגר תופעה אחרת – של צריכת אלכוהול של קטינים במקומות ציבוריים, כמו בגנים ופארקים למשל. אותם קטינים יושבים בחוסר מעש ושותים, ובמקרים רבים זה מסתיים בעבירות אלימות.

במסיבה בהרצליה הוגש אלכוהול לקטינים, אך למרות זאת, היכולת של המשטרה להתערב פחותה. אין כאן עניין פלילי מובהק, זאת למרות שמבחינה טיפולית, צריכת אלכוהול היא כמו צריכת סמים.

בנוגע לענישה, קרוב לוודאי שאלו שארגנו את המסיבה והברמנים שמכרו אלכוהול לאותם קטינים, ייפגעו בכיסם ולא ייענשו בצורה פלילית. בנוגע לקטינים שצרכו אלכוהול, חלקם עשויים להגיע לשירות מבחן, שם הם צפויים לעבור הליך שיקומי, זאת בהתאם לחומרת מצבם בכל הקשור לצריכת אלכוהול.