הפצת תכנים בעלי אופי מיני ברשת

פרשת התלמידים והמורה: הפצת תכנים מיניים היא מכת מדינה גם ב-2024

ב-ynet ובכלי תקשורת נוספים פורסם על פרשה חדשה, במסגרתה תלמידים בבית ספר במרכז הארץ חשודים כי הפיצו תמונות אינטימיות של מורה, אותן הן חילצו ממחשבה האישי כאשר לא הייתה בסביבה.

בעבר כבר דיברנו לא מעט על הפצת תכנים מיניים, עבירה שלא נחשבת באופן ישיר כעבירות מין של קטינים. אולם, אם מישהו חשב שדברים השתנו, בדיוק כמו בשנים הקודמות מדובר על מכת מדינה לכל דבר ועניין במדינת ישראל.

גם כאן נושא ההסברה והחינוך בבתי הספר חשוב מאוד. כל תלמיד ותלמידה צריכים לדעת שתכנים מיניים שמתקבלים בווטסאפ אסורים להפצה. לא משנה אם הקטין לא גנב בעצמו את החומרים, גם הפצה שלהם בווטסאפ וברשתות חברתיות עלולה להוביל לכתב אישום פלילי.

העונש המקסימלי על עבירה של הפצה הוא חמש שנות מאסר. בית המשפט רשאי לפסוק פיצוי של עד 120,000 ש"ח לנפגע או לנפגעת ללא הוכחת נזק, כך שהמשמעות היא גם כספית, מעבר להיבט הפלילי.

דרך הטיפול צריכה להיות שיקומית. צריך להרתיע, אבל לא בענישה חמורה. הדרך הטובה ביותר למערכת לטפל בנושא הפצת הסרטונים היא קודם כל דרך מערכת החינוך והסברה מקיפה בנושא. צריך להפגיש את הקטינים עם קורבן העבירה, שיבינו את המשמעות של המעשים ואת הנזק שנגרם. 

צריכים להתייעץ עם עורך דין פלילי לקטינים?

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים