גניבת רכב קטינים

קטין שגנב רכב לא ייענש כלל?

שוטרי משטרת אשדוד שנסעו ברחבי העיר באחד הערבים, זיהו לפתע מכונית שנוסעת בצורה מסוכנת. היא ביצעה סטיות מהירות, עברה מנתיב לנתיב ועוררה את חשד השוטרים.השוטרים המשיכו לנסוע אחר הרכב החשוד, וכרזו לו כדי שיעצור. במקום זאת, הגביר הנהג מהירות ובעקבות זאת החל מרדף בכבישים. בשלב מאוחר יותר, נכנס הרכב לרחוב ללא מוצא, שם הצליחו השוטרים לסגור עליו.להפתעתם גילו השוטרים שלושה קטינים ברכב, בגילאי 13-14, שעל פי החשד גנבו את הרכב.

לכאורה מדובר על עבירה של גניבת רכב, שהיא עבירה נפוצה בקרב קטינים, אך הענישה שמגיעה בעקבותיה אינה מהמחמירות, שכן מדובר אחרי הכול בעבירת רכוש.

הנושא החמור יותר קשור לכך שאותם קטינים, סיכנו אזרחים בכך שנהגו ללא רישיון ברכב פרטי. אלא שמבחינת הענישה, קשה מאוד לייצר הרתעה במקרה שכזה, שכן לא ישללו לאותו קטין את הרישיון כבר בגיל 13 – כארבע שנים לפני שהוא רשאי להוציא רישיון על פי חוק.

למעשה, העונש שייקבע ייפול ויקום על סיכויי השיקום של אותו קטין. אם הוא ישתף פעולה עם קצינת המבחן, יגיע לבית הספר, יפגין נוכחות וישקיע בלימודים, שירות המבחן עשוי להתחשב בו. הקטין יישאר במעקב, וכך גם חבריו ששהו ברכב בעת המרדף, אם אכן לקחו חלק באירוע מתחילתו (כולל גניבת הרכב).

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא עבירות קטינים