אזיקים

שאלות ותשובות של עו"ד קטינים: מה לעשות אם הבן שלי נעצר?

מה צריך לעשות אם הבן שלנו במעצר?

במקרה שקיבלתם שיחה כי בנכם נמצא במעצר, דבר ראשון חשוב להישאר רגועים. וגם:

  • פנו כמה שיותר מהר לעו"ד פלילי מומלץ ומנוסה המתמחה בדיני קטינים ונוער.
  • שמרו על סודיות והימנעו מלפרסם את דבר המעצר ברשתות חברתיות או בין חברים (גם לא חברים של הבן).
  • שתפו פעולה עם עורך הדין שלכם ופעלו לפי עצותיו לאורך כל התהליך המשפטי.

למה צריך עורך דין פלילי לקטינים?

כפי שנכתב קודם, יש לפנות לעורך דין קטינים כמה שיותר מהר. צעד זה חיוני, כיוון שלעו"ד יש ידע ומומחיות בטיפול בתיקי קטינים. הוא כבר ראה ושמע הכל.

האם אני יכול להיות נוכח בחקירה?

זכות לנוכחות הורה לא קיימת בתיקים חמורים של קטינים מחשש לשיבוש הליכי חקירה. זכות לייצוג של עורך דין היא זכות יסוד וחשובה יותר בעבור קטינים.

האם הבן שלי צריך לשמור על זכות השתיקה?

עדיף שבנכם לא ישתמש בזכות השתיקה. במהלך חקירה קטין מקבל נקודות זכות על לקיחת אחריות ועל שיתוף פעולה מלא עם החוקרים. צפו בסרטון למידע נוסף.

האם קיימות חלופות מעצר?

גם על כך כדאי להתייעץ עם עורך דין קטינים. ניתן לבחון אפשרות של שיקום, שכשמו כן הוא, מטרתו לשקם את הקטין ולהוביל אותו לדרך הישר, במקום להתמקד בענישה שעלולה להיות לא יעילה ולהשיג את התוצאה ההפוכה.

איך מתחילים הליך שיקום?

מטרת חוק הנוער היא לשקם את הקטין ולשמור על כבודו. השיקום מתמקד בטיפול בגורמים להתנהגות, בקידום צמיחה אישית ובהפחתת הסבירות לפעילות פלילית עתידית. יש מספר מסגרות בישראל. אמנם המספר מצומצם, אך כדאי לברר על האפשרות הטובה ביותר עבור בנכם.

מהן המטרות של תוכניות השיקום?

אחת המטרות החשובות היא לגרום לשילוב מחדש של הקטין בחברה. תוכניות שיקום לנוער מתמקדות בשילוב מוצלח בקהילה של בני נוער שנעצרו. שיתוף הפעולה של גורמי החינוך והרווחה קריטי לתהליך. אפשר לגרום לשילוב מוצלח על ידי פיתוח מיומנויות ושיפור העתיד התעסוקתי של הקטין.

צריכים להתייעץ עם עו"ד פלילי המתמחה בייצוג קטינים ונוער?

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים