עורך דין פלילי לנוער שגיא זני מייצג לאחרונה צעיר שכנגדו הוגש כתב אישום בגין חבלה בכוונה מחמירה, לאחר שזה נחשד בדקירה ובפציעת צעיר בשנות ה-20 לחייו בתחילת חודש אוקטובר, במועדון בעיר אשדוד. כתבה ובה תיעוד הקטטה שהובילה לדקירה, כפי שנקלטה במצלמות האבטחה, פורסמה בחדשות 2.

עורך דין פלילי לקטינים - שגיא זניהפצוע סבל מפצעי דקירה בפלג הגוף העליון, עבר טיפולים בבית החולים ושוחרר לביתו. לאחר מכן הוא מסר גרסה לחוקרי המשטרה. לטענתו, לאחר שהוא ניגש לסייע לאדם אחר במועדון, הנאשם החל לריב איתו ללא כל סיבה מיוחדת.

על פי הכתבה, הנאשם בדקירה אותו מייצג עו"ד זני, נעצר על ידי משטרת אשדוד שלושה ימים לאחר המקרה. הוא נחקר ומעצרו הוארך פעמיים, ולבסוף הוגש כנגדו כתב אישום, בגין עבירת חבלה בכוונה מחמירה, על פי סעיף 329 לחוק העונשין. בנוגע לסעיף זה כתבנו בעבר כי לעתים בשל הניסיון להרתיע אחרים, סעיף האישום חמור יותר ולא נבחר סעיף האישום "חבלה חמורה" (סעיף 333).

עו"ד פלילי לנוער שגיא זני הביא לשחרורו של הצעיר למעצר בית לאחר שהייה של חודש במעצר, וזאת אחרי שקצינת מבחן התרשמה ממנו כי מדובר באירוע חד פעמי בחייו. כמו כן, התרשמו בשירות המבחן כי המסוכנות הנשקפת מהצעיר נמוכה וכי מפקחיו בעלי פוטנציאל לצמצם את המסוכנות שלו בעתיד.

מקרה בוחן אחר בהקשר זה

במקרה אחר שבו מייצג עו"ד שגיא זני, צעיר בן 21 הנאשם בחבלה חמורה (סעיף 333), לאחר שדקר בחפץ חד אדם אחר על רקע התגרות בכביש. הנאשם שוחרר למעצר בית לאחר שראה קצינת מבחן. במקרה זה, עלתה טענה של הגנה עצמית מצד הנאשם, שכן לדבריו המתלונן חנק אותו במהלך הקטטה ביניהם.

הבדל מרכזי בין שני המקרים הוא ההצטיידות בחפץ החד. בעוד במקרה הראשון, עולה כי הנאשם נשא את הסכין עמו, במקרה השני עולה כי הנאשם לא נשא סכין עמו, והצטייד בחפץ חד זמין שנקרה בדרכו. מההשוואה בין המקרים ניתן ללמוד שהצטיידות ספונטנית בכלי חד הוא דבר הנחשב פחות מסוכן בעיני החוק, בהשוואה להצטיידות בסכין 'מבעוד מועד', המהווה אמתלה לאישום בסעיף חמור יותר.

צפו בתיעוד כפי שפורסם בחדשות 2: