עבירות קטינים – ליווי הקטין ומשפחתו

עבירות קטינים – ליווי הקטין ומשפחתו

בדומה למבוגרים, גם קטינים יכולים להסתבך עם החוק ולמצוא את עצמם מעורבים בעבירות פליליות, להיעצר ולהיענש בהתאם. יחד עם זאת ובניגוד לעבירות פליליות בקרב מבוגרים, החוק מתייחס לעבירות קטינים באופן שונה כדי לא לפגוע בפוטנציאל השיקומי הקיים. בנוסף, במקרים מסוימים עבירות קטינים נתפסות כפעולה שנעשתה תחת שיקול דעת מוטעה, בעקבות לחצים נפשיים או חברתיים, שגרמו לקטין לסטות מדרך הישר.

מי הוא קטין?

קטין הוא כל מי שגילו ביום ביצוע העבירה הוא מעל 12 שנים ולמטה מ-18 שנים. מתחת לגיל 12 אין אפשרות להעמיד ילדים לדין זאת היות ונשיאה באחריות פלילית מצריכה מהקטין מודעות והכרה בעצם המעשה והשלכותיו. ההנחה הרווחת היא כי ילדים מתחת לגיל 12 אינם בשלים ובוגרים דיים כדי להבין את האיסור שבמעשה חומרתו והשלכותיו הפליליות.

מה תפקידו של עורך דין פלילי לעבירות קטינים?

תפקידו של עורך הדין הפלילי העוסק בעבירות קטינים הוא לדאוג לכך שזכויותיו של הקטין יישמרו. עו”ד פלילי לקטינים מכיר את כל החוקים הרלוונטיים לעבירות קטינים, וכן את כל המערכות המיוחדות, גורמי החינוך והרווחה המטפלות בקטינים שעברו עבירה פלילית.

חשוב להבין ליווי הקטין ומשפחתו ע”י עורך דין מקצועי הנו שלב קריטי, שכן הקטין הוא בחסות הוריו, ולכן יש לשמור על קשר הדוק עמם לאורך כל הדרך. בנוסף, חשוב לדעת כי להורים הזכות המלאה להיות נוכחים בחקירתו של הקטין, במידה וירצה בכך.

ייעוץ משפטי על ידי עורך דין פלילי לקטינים הוא משמעותי בעיקר להורים, שכן לרוב הקטין לא מסוגל להבין את השלכות העבירה, ולהתנהגות ההורים בתהליך יש משמעות והשפעה גדולה מאוד על התוצאות וההחלטות המתקבלות.

במקרים מסוימים ההורים אינם משמשים כגורם תומך לקטין, ובמקרים קיצוניים אף יותר הקטין אינו נמצא בקשר עם הוריו, או שהוריו מסובכים גם הם בפלילים, ולכן ליווי הקטין הנו צעד שאסור לוותר עליו, למען ביטחונו ועתידו.

עו”ד פלילי שגיא זני עוסק בעבירות קטינים ומתמחה בכל ההיבטים המשפטיים הקשורים בקטינים, החל מייעוץ משפטי לפני חקירה משטרתית וכלה בהמרה של עונשי מאסר.
חשוב שעורך דין מקצועי יעניק ליווי מסור הן לקטין והן להורים, כדי לא להכתים את עתידו של הקטין ולנצל עד תום את הפוטנציאל השיקומי הקיים בו.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

קראו אודות עבירות קטינים בבלוג: