תקנות אי הפללה – מה עם הקטינים?

בתחילת חודש אפריל 2019, נכנסו לתוקף תקנות אי הפללה חדשות הנוגעות למשתמשי הקנאביס בישראל. תפקידן של התקנות – להטיל קנסות כבדים על המשתמש שנתפס בפעמים הראשונות, מה שנראה לעיתים כמו מס שהמדינה מטילה על המשתמשים. יש לציין כי לאחר מספר קנסות, המשתמש יעבור הליכי גמילה ושיקום. תקנות אלו, ו”מדיניות האי הפללה”, הן אינן הדרך הבטוחה ללגליזציה כפי שעורך דין שגיא זני הציג, אך האם התקנות הללו כוללות בתוכן את המשתמשים הצעירים – כלומר חיילים וכל מי שמתחת לגיל 18?

התשובה היא כמובן שלא. בעקבות התקנות החדשות, היחס כלפי קטינים הוקשח, והם כלל לא עומדים בתקנות ה”אי הפללה”. מכך ניתן להסיק כי התקנות מתייחסות אך ורק לבגירים מעל גיל 21.

ראוי להדגיש כי קטינים, לעולם לא יהיו קשורים למדיניות האי הפללה או הלגליזציה. עו”ד זני מדגיש כי אצלם, אין עבירה קלה או סמים קלים, וכבר מהשימוש הראשון יש לטפל באותם קטינים ולמנוע מהם שימוש נוסף.

blur-bud-cannabis

זהו לא רק נושא של הרתעה וענישה, אלא בעיקר הליך של שיקום ומעורבות של קציני מבחן נוער. כפי שצריך להיות בכל מדינה מתוקנת – אין שום סבלנות או סובלנות כלפי נערים או קטינים המשתמשים בסמים כלשהם, ולא יעלה על הדעת שבתי הספר יהיו מלאים בתלמידים מסוממים. חשוב לזכור, כי גם במדינות שהחלו בתהליך של לגליזציה, הקטינים אינם מוזכרים בחוק, והלגליזציה שייכת רק לבגירים.

בשל הרוח הפוליטית והחברתית, הקוראת לפתוח בהליכי לגיזלציה ו”תנו לעשן בשקט”, הורים רבים מקלים ראש בעישון קנאביס, ומעט מזלזלים בכל הנוגע לשימוש בסם קל ופופולרי. עורך דין לענייני סמים וקטינים שגיא זני, טוען כי מצב זה הינו חמור – “הילדים עוברים על החוק ופורצים את כל הגבולות, מכאן הנפילה לתהום קרובה מאד. העבירות של שימוש בסמים מבחינת רשויות הרווחה, המשטרה ומשרד החינוך הן עדיין החמורות ביותר, והן בלתי נסבלות ובלתי נסלחות”.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא: