ביצוע עסקאות סמים בחסות הטכנולוגיה

לפי פרסומים בחדשות 12, האפליקצייה הפופולרית בקרב בני נוער, TikTok, הפכה לזירה עבור נערים לסחר בסמים. בניגוד לסחר בסמים דרך אפליקציית טלגרם (למשל ברשת הטלגראס המפורסמת), הטיקטוק היא במידה רבה ״חובבנית״ כפלטפורמה לסחר בסמים, שהרי אין בה מנגנונים לשמירה על אנונימיות כמו טלגרם (בטלרגם יש יכולות הצפנה גבוהות, וההודעות נמחקות לאחר זמן קבוע מראש). 

היות וההודעות בטיקטוק נשמרות, היכולת של המשטרה להתחקות אחר הפעילות גדולה יותר. השימוש באפליקציה בטיקטוק מדאיג היות ומדובר בחשיפה של בני נוער בגילאים צעירים ממש לסמים ואלכוהול. לגבי נערים כאלו, מוטב יהיה אם הרשויות יפנו להליך שיקומי, ולא להליך הפלילי. הדבר הרצוי ביותר כמובן יהיה לעלות במעלה ״הפירמידה״ ולהגיע לסוחרים, אלו שמרוויחים כסף מן הפעילות הזאת.  

הדרך הטובה ביותר למשטרה לעשות זאת היא ליזום קניית סמים מבוימת, ולהגיע היישר לראש הפירמידה. ההנחה הרווחת של המשטרה, להגיע לסוחרים דרך מעצר באקראי של קטינים שרוכשים סמים בטיקטוק ודרכם להגיע לסוחרים, היא יומרנית במקרה הטוב, ומזיקה לאותם נערים במקרה השכיח. 

בלדרים של המבורגרים וגראס

תופעה נוספת המתרחשת בימים אלו, היא שימוש של שליחי סמים בכסות של משלוחי אוכל ב-Wolt. בעקבות וירוס הקורונה, הוטלו הגבלות תנועה חריגות על האזרחים, ולמעשה אף אחד אינו מורשה להיות מחוץ לבית, מלבד שליחי מזון. כדי להימנע מהעלאת חשד, שליחי הסמים, בעורמה רבה יש לציין, לבשו מדים של וולט לצורך ביצוע המשלוח שלהם.

בין אם מדובר ב״עובדים״ של וולט (וולט היא אפליקציה לפרילנסרים), ובין אם מדובר בסוחרים שפשוט לבשו מדי וולט שהם השיגו, חשוב לציין כי אם הם בכל זאת נתפסים על ידי המשטרה, אותם שליחים שאולי תפסו את המעשים שלהם כזוטרים יחסית (סה״כ העבירו סמים תמורת שכר של עשרות או מאות שקלים לכל היותר), היות והם מרוויחים ממשלוח סמים, המשטרה בהחלט עשויה לפתוח להם תיקים על סחר בסמים. שליח וולט, שרוב הזמן היה מנייד המבורגרים, בהיעדר יכולת להצביע על שולחו ששמר על אנונימיות, עשוי למצוא עצמו בתסבוכת לא פשוטה ובסכנה של מאסר בפועל.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא סמים: