שטח מחיה אסירים

התוכנית של גלעד ארדן: היתרונות הבולטים

התוכנית שהציג השר גלעד ארדן להרחבת שטח המחיה לאסירים, הכוללת את הגדלת העונש של עבודות שירות משישה חודשים לתשעה, היא חיובית עד מאוד. תוכנית זו תגרום לכך שאנשים שנכנסו לכלא בפעם הראשונה לא יחוו טראומה, כפי שהיו חווים אסירים חדשים עד עתה. בנוסף, תוכנית זו תשפר את תנאי הכליאה באופן משמעותי, שכן יהיו פחות אסירים בבתי הכלא השונים.

הרעיון לתוכנית הגיע מסיבה אחת עיקרית. במקרים רבים, נאשם היה נענש בלמעלה משישה חודשי מאסר, ואז הברירה היחידה הייתה לשלוח אותו לבית סוהר – עניין בעייתי, בוודאי עבור כאלו שמדובר במאסר ראשון עבורם. אלא שכעת, גם אם ייגזרו על אדם 7, 8 או 9 חודשים, הוא ירצה עבודות שירות ולא ייאלץ להיכלא, ולהיחשף לנורמות עברייניות, שלעתים מובילות אותם לחזרה לבית סוהר בעתיד.

היתרונות של תוכנית זו

בראייה טיפולית-שיקומית, יש לצמצם את הכניסות לבתי הסוהר השונים בבתי הכלא בישראל בקרב אנשים שעבורם מדובר במאסר ראשון, מכמה סיבות.

ראשית, כך בתי הכלא יישארו רק עבור אנשים המסוכנים לחברה. שנית, נכון לעכשיו אין מענה טיפולי ופיזי לאותם אנשים שעבורם מדובר במאסר ראשון, נתון שפוגע בהם עוד יותר. הדבר מגדיל את הסיכוי שהם ימשיכו בהתנהגות העבריינית גם מחוץ לכלא, ויחזרו אליו בעתיד.

יתרון נוסף טמון בעבודות שירות עצמן. אם הן מבוצעות כמו שצריך, אותו אדם שמבצע אותן, תורם למעשה לחברה. המדינה מרוויחה מכך כוח עבודה בחינם, וכך יוצא שאותו אדם מחזיר בעצם לחברה ו"משלם" על מעשיו. מדובר בדרך כלל על עבודה יומית, בדרך כלל משעה 8:00 עד שעה 16:00 או 17:00, במהלכה הם נדרשים לבצע משימות שונות.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא מערכת החוק והמשפט