יחס המחוקק לעבירות מין בין קטינים

עבירות מין בקטינים
התופעה הקשה של עבריינות מין בין קטינים מעוררת שאלות רבות בכל הקשור לחינוך וטיפול בקטינים. רק בשנת 2010 דווח על כ-300 מקרים של עבירות מין בין קטינים, ומאז הנתונים נמצאים בעלייה. אחת הסוגיות העיקריות, כשמדברים על עבירות מין מסוג זה, היא הדילמה שבית המשפט נמצא בה בעת הטיפול במקרה – האם להחמיר עם הענישה או שמא לממש את פוטנציאל השיקום אצל קטינים שחוטאים בעבירות מין כדי להחזיר אותם למסלול הישר? 

יחס בית המשפט לעבירות מין בין קטינים

רבים מהאנשים אינם יודעים שבן 17 שמקיים יחסי מין עם ילדה בת 13, עלול למצוא את עצמו מואשם בעבירת מין ולבלות במשך תקופה ארוכה מאחורי סורג ובריח, גם אם יחסי המין בוצעו בהסכמה מלאה של הילדה. במקרים רבים, תהיה עבירת מין גם עבירתו הראשונה של הקטין ובית המשפט, במקרה זה, יתייחס לפוטנציאל השיקומי של התוקף, במטרה לאפשר לו להיות אזרח חיובי ותורם לחברה ולא עבריין, שמהווה נטל על החברה. היחס של בית המשפט בישראל למקרים כאלה הוא תלוי מקרה. לרוב, גישת בית המשפט תהיה מעורבת. מצד אחד בית המשפט רואה לנגד עיניו את הצורך בשיקום, ומצד שני את ההכרח בענישה. בנוסף, בתי המשפט נותנים משקל רב לתסקיר של קצין מבחן המטפל בעבריין המין הקטין.

תפקידו של עו"ד פלילי לקטינים

עו"ד פלילי מנוסה העוסק בייצוג קטינים בכלל, ובעבירות מין בין קטינים בפרט יכול לספק את המענה הטוב ביותר כאשר קטין מעורב בפרשה של עבירת מין עם קטין/ה אחר/ת. חשוב להבין שיצירת קשר עם עורך דין לנוער מהרגע הראשון בו התחילה הפרשה הוא חיוני להכרעת בית המשפט. בנוסף, עורך דין פלילי נמצא לאורך כל החקירה בקשר הדוק עם כל הגורמים הרלוונטיים, החל מגורמי רווחה ועד להורי הקטין, כדי לממש את פוטנציאל השיקום אצל כל קטין המואשם בעבירת מין.  

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים עבירות מין בנושא: