"עוסק בפלילים": מה קורה כאשר עורך דין פלילי מתבקש לחצות קווים אדומים?

עורך דין פלילי שמכתת רגליו בבתי סוהר כחלק משגרת עבודתו, נחשף לא מעט לבקשות ודרישות של אסירים ועבריינים, המנסים לגרום לו "לחצות את הקווים", ולבצע עבורם עבירות כאלו ואחרות. לאורך השנים, אנו רואים שקיימת תופעה של הברחת סמים לכלא על ידי עורך הדין המייצג. הדבר נובע פשוט מלחצים אדירים שמופעלים עליהם מטעם הלקוחות שלהם. הדבר בולט במיוחד אצל עורכי דין המייצגים משפחות פשע, אשר לעתים רואות בעורך הדין שלהם כמעין שלוח נוסף בארגון הפשע שלהם, ומבקשים ממנו לבצע עבורו משימות עברייניות לגמרי.

עורך דין אתי, ששומר על כל הכללים, יכול לעמוד בלחצים ולהתנגד, וכן גם לסרב לייצג "סוג כזה" של לקוחות (עורך דין הוא נציג בית המשפט, Officer of the Court, וככזה הוא חייב בחובת נאמנות מסוימת גם למערכת בתי המשפט והחוק, לא רק ללקוחות שלו). אולם לא כולם עושים זאת, וזו המציאות.

בשבוע שעבר זוכה עו"ד ב"זיכוי מהדהד" על ידי השופט מנחם מזרחי בבית משפט השלום ברמלה. כנגד עו"ד שטיינברגר יוחס אישום של הברחת קוקאין ללקוח שלו בכלא איילון.

למרות שהמעשה צולם, וניתן לראות בסרטון כי עו"ד שטיינברגר מעביר פריט כלשהו ללקוח שלו, הוא זוכה מחמת הספק בבית משפט השלום ברמלה, עקב מחדלי חקירה לא פשוטים של המשטרה: מצלמה נוספת שהייתה במקום לא עבדה, למרות שהייתה לה זווית ראיה טובה יותר. כמו כן, היה ברור שהשוטרים תיאמו עדויות ביניהם לגבי השתלשלות האירועים. בנוסף, החיפוש על הלקוח שברשותו נמצא הסם נעשה בצורה רשלנית, כך שלא ניתן לשלול שהחזיק בסם לפני הפגישה עם עורך הדין וכן מחדלים נוספים.

למרות אותו זיכוי, ניכר שעורך הדין יצא בשן ועין, ו"זכה" לביקורת קשה על ידי בית המשפט. הזיכוי ממחיש את המשמעות של מחדלי חקירה על ידי המשטרה, שיכולים להביא לזיכוי טכני מחמת הספק של נאשמים. 

האירוע הזה מצטרף לאירוע נוסף שהתרחש רק בשבוע שעבר, ובו עורכת דין הבריחה לכאורה סמים לכלא רימונים. בכל פעם שנחשף אירוע של הברחת סמים על ידי עורך דין לתוך כתלי הכלא, סוהרי השב"ס מקשיחים את נהלי הבדיקה שלהם כלפי עורכי דין המבקרים לקוחות, כאשר מרגע כניסת עורך דין לבית הסוהר ועד לפגישה עם הלקוח שלו, לעתים חולפות 90 דק' של בידוק בטחוני כלפי עורך הדין.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא: