מעצר קטינים

על אלימות, אלכוהול וקטינים

באחד מערבי שישי, משטרת ישראל הוזעקה למערב ירושלים בשעות הבוקר המוקדמות לאחר דיווח על קטטה אלימה בין צעירים, במהלכה נעצר צעיר בן 17 בחשד שדקר שלושה קטינים אחרים וגרם לפציעתם בדרגות שונות. תחילה, נמלט הצעיר מהמקום אך לאחר חקירה ממושכת הוא אותר בביתו, נעצר ונלקח להמשך חקירה במחלק הנוער בתחנת מוריה. לאחר מכן התברר כי בזמן הקטטה הוא היה גילופין. הנערים שנפצעו טופלו במקום על ידי כוחות מד"א. אחד מהם נפצע בבטנו ואושפז, שניים נוספים שוחררו לבית אחרי טיפול בבית החולים.

"קטינים וצעירים הצורכים אלכוהול בניגוד לחוק וללא שיקול דעת, לעיתים מגיעים למצבים המסכנים את חייהם הן בכמות צריכת האלכוהול והן במצבי קיצון אליהם עלולים להיגרר", מסרה משטרת ישראל בהקשר זה. "משטרת ישראל פועלת כל העת בפעילות גלויה וסמויה במטרה למנוע ולצמצם את היקף מכירת אלכוהול לקטינים בניגוד לחוק וצריכתו על ידם".

משקלו של אלכוהול בחוק

לכאורה, כשמבצעים עבירה, צריכים שתהיה כוונה פלילית, וכשנמצאים במצב של גילופין אין בדרך כלל כל כוונה פלילית. אך כדי שאנשים לא יוכלו לצרוך אלכוהול כדי לבצע עבירות, הענישה בנושא זהה לביצוע עבירה גם ללא צריכת אלכוהול. למעשה, אותו צעיר שהחליט לצרוך את האלכוהול, עשה זאת ביודעין, ונכנס למצב של שכרות והתנהגות פסולה מבחירה. לכן, צריכת אלכוהול לא מקטינה מאחריות נאשם או חשוד, אלא להיפך – היא מגבירה את האחריות מכיוון שהאדם בחר להיכנס למצב הזה.

אלכוהול וקטינים

בדרך כלל, אדם שדוקר הוא בעל התנהגות עבריינית. למשל, אדם שהחליט לדקור אדם אחר לאחר שהסתכל על בת זוגו בצורה שלא מצאה חן בעיניו. לאדם שטוען כי האלכוהול הוא זה שגרם לו להתנהג בצורה עבריינית, במיוחד אם הוא קטין, יתייחסו אחרת. תחילה, ינסו לפתור את בעיית האלכוהול, על ידי טיפול שיקומי ארוך שאורך כשנה. לאחר מכן, אם אכן יחול שיפור בהתנהגותו ובכל הקשור לבעיית האלכוהול, יש סיכוי גבוה שהוא יזכה להקלה בעונש. יש לציין שאין כל הבדל בין צריכת אלכוהול לצריכת סמים במקרה זה.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא אלכוהול וקטינים

סוגי עבירות הקטינים הנפוצות בחופש הגדול

תקופה זו בשנה נחשבת לאחת ה'עמוסות' והמועדות לפורענות בכל הקשור לעבירות קטינים, בשל החופש הגדול. בני הנוער נמצאים בבית ולא במסגרת הלימודית, חלקם מבלים עד שעות מאוחרות ונמצאים עם חבריהם ברחובות ובשטחים ציבוריים. לעתים מצטרפים לבילוי גם אלכוהול וסמים, וכאן התמונה מתחילה להיות מורכבת יותר. ההתנהגות של בני הנוער עלולה להיות 'מתירנית' יותר, וכשזו נעשית תחת השפעת אלכוהול או סמים, התוצאות עלולות להיות שליליות.

המשך קריאה »