קבוצת נערים חשודה באינוס קטינה בגילופין: כיצד משפיע השימוש בחומרים מטשטשים?

שלושה נערים, בני 15, 16 ו18, נעצרו בחשד לאינוס קטינה כשהייתה בגילופין. חומרי החקירה מעידים כי כל המשתתפים היו בגילופין וייתכן שהשתמשו בסם "אסור". המשטרה כרגע בודקת אם ישנה אפשרות בה השתמשו בסם "אסור" ובאלכוהול על מנת לנצל את מצבה כדי לקיים אתה יחסי מין. במצב עניים זה נשאלת השאלה, מה השפעת השימוש באלכוהול ובסם ה"אסור" על חומרת הדין? ומדוע מהווה הסם "האסור" אתגר בתיקי עבירות מין?

שימוש באלכוהול

במקרה זה, העובדה שהנערים נכנסו למצב של שכרות והתנהגות פסולה ביודעין מהווה החמרה של העבירה. קיים סייג קל כאשר החשודים קטינים ושירות המבחן מתרשם שבבסיסם הם נורמטיביים ופעלו כתוצאה מחוסר שליטה בצריכת האלכוהול, באופן שבו האלכוהול מנהל את חייהם (אלכוהוליסטים). במקרים כאלה, קיימות מסגרות טיפוליות שעשויות לאחר הליך ארוך להוביל להקלה משמעותית בעונש. עם זאת, יש לזכור כי מתן החשיבות העיקרית תהיה להגנה על גופן ושלומן של קורבנות עבירות מין, גם במצב עניינים בו ניתנת חשיבות להליך השיקומי של הקטינים.

שימוש ב"חומר אסור"

בכתבה נרמזת האפשרות כי הנערים השתמשו בסם אונס. כיצד זה יכול להיות שאנחנו שומעים על "סם האונס" במשך תקופה ארוכה בלי שנוכחותו תדעך? מסתבר כי מלאכת איתור הסם מורכבת מהמצופה. הבעיה עם סם האונס היא ההתנדפות המהירה שלו שגורמת לקושי אמתי ביכולת זיהויו. כך נוצר מצב בעייתי במיוחד בו אין למתלוננות שסוממו בסם האונס כל יכולת לתת גרסה סדורה למה שאירע לאחר מכן. כך, בהיעדר אפשרות אמתית לאיתור שרידי הסם, יכולת האכיפה בעניינו אפסית.

מה ניתן לעשות?

במצב בו סוג הסם כמעט בלתי ניתן לאיתור, התסכול אצל הרשויות גובר ואתו המאמצים לפתירת הבעיה. לדעתו של עו"ד פלילי לקטינים שגיא זני, "תינתן עדיפות לנושא סם האונס הן על ידי ניסיון לתפוס את המפיצים, המייבאים והמייצרים. בנוסף לכך, ניתן להתמודד באמצעות הפעלת סוכנים סמויים במקומות הבילוי, שכן מקומות הבילוי הם לרוב זירת הפשע בה מוכנס הסם למשקה".    

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא: