הפגנה של צעירים מן העדה נגד המשטרה

הגזענות של שוטרים כלפי צעירים מן העדה האתיופית היא גול עצמי

לאחרונה נחשפה התכתבות פנימית בין קציני משטרה בקרית מלאכי באפליקציית ה-Whatsapp, שכללה התבטאויות גזעניות כלפי צעירים מן העדה האתיופית. אותם קציני משטרה הושעו אמנם, אך הנזק נעשה. קרית מלאכי היא עיר בה גרים המון צעירים בני העדה האתיופית, ומדובר במוקד חיכוך יומיומי בין משטרה העמוסה בטיפול בפשיעה, לבין בני העדה האתיופית המהווים חלק בלתי נפרד מעולם הפשע באיזור הדרום.

אותה התכתבות מעידה על השקפת העולם של אותם קצינים נגד הצעירים בני העדה. יש כאן למעשה כישלון קולוסאלי של כל מערכות המדינה- החינוך, הרווחה ומערכות אכיפת החוק- בכל הנושא של שיקום קטינים. כאשר שיקום לא נעשה, ואין לקטינים בפועל אופק שיקומי ואפשרות לחזרה למוטב, ומנגד השוטרים מתנהגים אליהם בגזענות, מחפשים את הקטינים, מבצעים כלפיהם חיפושים שכל מטרתם להציק ולהטריד, נוצר בקרב הצעירים חוסר אמון טוטאלי במוסדות המדינה. אל הוואקום הזה, שקיים ביתר שאת בערים כמו קרית מלאכי, נכנסים ארגוני פשיעה, שמציעים לאותם קטינים כסף קל, ואז אותם קטינים הופכים לגורמי מפתח בעולם הפשיעה, ומתפרנסים מעולם פשיעה. קטינים שבצעו עבירות קלות ברף הנמוך ולא זכו לשיקום, חוו במקביל חיכוך מתמשך עם המשטרה, ומשום כך הפכו לעבריינים שכבר אין אפשרות לשקם. 

התכתבות השוטרים בקרית מלאכי
התכתבות השוטרים בקרית מלאכי. צילום מסך מתוך שידורי התאגיד כאן 11

עבריינות קטינים ופשיעת קטינים קיימת בכל עיר במדינת ישראל, והיא אינה עניין של דת גזע או מין. עם זאת, בקרב בני העדה האתיופית ישנה רגישות מיוחדת, לאור הההתנכלות שהעדה סופגת מן המשטרה על רקע גזעני.  הקטינים בני העדה האתיופית חשים תחושת קיפוח עזה ממוסדות המדינה, ולכן אינם נרתמים כראוי להליכי השיקום. 

אחד הצעדים שיכולים להעלות את שיעורי ההירתמות של קטינים בני העדה האתיופית לתהליך שיקום, היא למשל שילוב מוגבר של אתיופים במשטרה, ושילוב עובדים סוציאליים ממוצא אתיופי בשירות המבחן. אם המדינה תמשיך להיכשל בשיקום של קטינים בני העדה האתיופית אחרי עבירה ראשונה, היא תשלם על כך ״בריבית״, כאשר הם יצטרפו בתוך כמה שנים לחזית הפשיעה. 

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא:

על עבירות קטינים ותקופת ההתיישנות שלהן

התיישנות עבירות קטינים חלה כעבור שנה ממועד ביצוע העבירה. מדובר בתופעה נפוצה לצערנו במדינת ישראל אבל גם אם עבירת הקטין בוצעה בגיל 18, כלומר בסוף תקופתו אשר מוגדרת 'קטין', עדין יחול עליה חוק התיישנות בן שנה אחת בלבד.

המשך קריאה »