ליצנים מפחידים

המרחק הקצר בין החזקה לשימוש בסכין

את תופעת הליצנים המפחידים בישראל פגשנו לראשונה לפני מספר חודשים – מספר שנים אחרי שהסעירה את עולם. התופעה החלה, ככל הנראה בעקבות הספר/סרט/סדרה It – המגוללת את סיפורו של ליצן מפחיד הפוגע באנשים. בישראל, התופעה צברה תאוצה בחלק השני של שנת 2017. יותר ויותר דיווחים על ילדים המחופשים לליצנים, אשר מנסים להפחיד עוברי אורח, עלו באתרי החדשות השונים. התופעה אף החריפה, כשמספר נערים שהתחפשו לליצנים נעצרו, וחלק אף הותקפו באכזריות – חלקם על ידי עוברי אורח מבוהלים, וחלקם על ידי אזרחים, שחיפשו ליצנים על מנת "ללמד אותם לקח".

דוגמה לכך קיבלנו באשקלון, כשמשטרת ישראל עצרה חמישה נערים שנערכו לתקיפת ליצנים. הם נתפסו עם כלי נשק – ביניהם אלות וסכינים, ויצאו לרחובות על מנת לאתר ליצן. מדובר על חמישה נערים בגילאים צעירים, בין 13 ל-16. יש לציין, שעל אף שמדובר על נערים, החזקת סכין היא עבירה חמורה בכל גיל. ניתן כמובן להסביר שהסכין משמשת למטרות עבודה או להגנה עצמית, אך מדובר בדרך כלל על אסוציאציה עבריינית.

נכון, קיים סיכוי כי אותם נערים החזיקו את הסכין כדי להרגיש תחושה של ביטחון עצמי, ואולי הם חשבו שלא יעשו בו שימוש, אך נוכחנו לדעת לא פעם שהמרחק בין החזקת סכין לבין שימוש בסכין הוא קצר, במיוחד כשאלכוהול מעורב בתמונה. בכל אופן, נראה שתופעת הליצנים, שהדירה שינה מעיניהם של לא מעט ישראלים, הולכת ונעלמת, כפי שקורה בשאר רחבי העולם. נראה שבקרוב מאוד תופעת הליצנים המפחידים תהפוך להיסטוריה.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא עבירות אלימות