רפורמת אי ההפללה מתחזקת את שוק הסמים הלא חוקיים

רפורמת אי ההפללה של המשטרה והמשרד לבטחון פנים יצאה לדרך בהצלחה גדולה. אין סיבה שהמדינה תשקיע משאבים יקרים על שפיטתם של משתמשי סמים קלים, ואין סיבה לפגוע בעתידו של אדם עם יצירת כתם פלילי בעברו. עם זאת, אם אכן המשטרה שינתה גישה בכל הנוגע לחומרת העבירה של אחזקת מריחואנה לשימוש עצמי, מדוע לא שינתה גישה גם ביחס לגידול ביתי של מריחואנה לשימוש עצמי? אם המשטרה מבינה שיש אנשים, שאין מה לעשות, צורכים סמים קלים מדי פעם, איפה היא מצפה שהם ישיגו את הסמים הללו?

בכתבה שפורסמה באתר פוסטה בתחילת החודש, נראה כי המשטרה משקיעה מאמצים רבים כדי לתפוס מגדלי סמים ביתיים, אף על פי שהרציונל של הקלה ביחס לאלו החוטאים בשימוש עצמי, חל על פניו גם כלפי אלו אשר מגדלים סמים בביתם.

Home grown weed

עד אשר לא יותר גידול ביתי בכמות מסוימת, הסעיף הפלילי הנוגע לגידול סמים כיום הוא חסר פרופרציות לחלוטין ביחס למעשה, ונושא בחובו עונש של שנות מאסר בפועל. הרפורמה בעצם קובעת שעישון סמים לא גורר רישום פלילי, אולם כדי להשיג את הסמים, נדרשת פנייה לגורמים פליליים, כמו למשל רשת הטלגראס, שבה הפעילות פלילית למהדרין. אם המשטרה תוכל להעלים עין מגידול סמים לשימוש עצמי, תפחת משמעותית הפעילות הפלילית סביב שוק הסמים הקלים בישראל. כאשר מדובר בגידול ביתי, ראוי להימנע מבזבוז משאבים מיותרים על בתי משפט, הפעלת מודיעין משטרתי וכדומה, ולאפשר ברירת קנס, ממש בדומה ליחס הקיים כיום כלפי סמים קלים לשימוש עצמי. 

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא:

קטינים מכרו סמים – עבירה פלילית שדינה מאסר?

העבירה החמורה ביותר בתחום משפט הסמים היא מכירתם לקטינים, כאשר העונש על מכירת הסם לילדים ונוער מתחת לגיל 18 יכול להגיע לאותו אדם בוגר עד ל-25 שנים מעבר לסורג ובריח, בהתאם למקרה ונסיבותיו. אבל מה קורה כאשר קטינים הם אלו שמכרו את הסם? יש לתת דגש לכמה נקודות בנושא הזה.

המשך קריאה »