האם יש הבדל בין קטין בן 13 שביצע עבירה לקטין בן 17 מבחינת העונש?

שבעה צעירים שהיו מסוכסכים עם צעיר אחר החליטו לעשות מעשה. הם חטפו את חברו הטוב של הצעיר שעימו היו מסוכסכים ואיימו לפגוע בו, כדי לאתר את אותו צעיר. על פי כתב האישום, השבעה, שחלקם קטינים וחלקם בגיל 18 או יותר, הגיעו לדירה על מנת לסגור חשבון עם הצעיר, מלווים ברימון הלם, באקדח אוויר ובכלי תקיפה נוספים. כשלא מצאו את הצעיר, הם החליטו לחטוף את חברו הקטין.

הם הכניסו אותו לרכב והתקשרו לחברו, עליו איימו שיפגעו בבן הערובה אם לא ייפגש אותם. כשסירב, הם המשיכו לחפשו, איתרו אותו והרביצו לו בזמן שפניו של חברות נותרו מכוסות והוא היה קשור. לאחר מכן הם המשיכו להחזיק בו והכו אותו, זאת למרות שהתחנן על חייו. בסופו של דבר הוא שוחרר על ידם, והשבעה נעצרו.

איך פועלת המשטרה ברגע שמדובר בכמות כזו של נאשמים?

ראשית, מבצעת המשטרה הפרדה, ומחלקת את החשודים לפי חומרת העבירה, שהרי לא כולם יואשמו באותה עבירה בדיוק. לכן, במשטרה בודקים מהו חלקו של כל אחד מהחשודים.

האם יש משקל לגיל החשודים?

על פי החוק, אין הבדל בין קטין בן 13 לבין קטין בן 17 בכל הקשור לעבירות קטינים. אלא שבגיל 13, ישנה נטייה שלא להחמיר, בשל הרצון להשאיר את הילד במסגרת חינוכית ולא לפגוע בעתידו. בכל אופן, כל עוד הנער נמצא במסגרת חינוכית, המטרה היא תמיד לייצב ולשקם אותו.

בגיל 17, הסיכוי לשקם צעיר נמוך יותר מאשר בגיל 13. בנוסף, הליך פלילי שנפתח נגד בני 16-17 עשוי לגלוש לגילאים מאוחרים יותר ולסבך אותם עם הצבא. במקרים אלו נוהג הצבא להמתין להתפתחויות, ובמקרים מסוימים צעירים שביצעו עבירות קטינים, מתגייסים בגילאי 19.

ברוב המקרים זה נגמר במסגרת טיפולית

בדרך כלל, כשמדובר על עבירות קטינים, גם אם אותה עבירה מסתיימת בהרשעה, הנטייה היא לשלוח את הקטינים למסגרת טיפולית או שיקומית ולא להשאירם במעצר עד תום ההליכים.

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא מעצר קטין